Kodak lanceert DC240 digitale camera met zoom

Datum nieuwsfeit: 04-03-1999

Kodak lanceert de DC240 digitale camera met zoom

Vianen, 4 maart 1999. Kodak Digital & Applied Imaging (D&AI) introduceert de nieuwe Kodak DC240 digitale camera met zoom-functie. Speciaal ontwikkeld voor zakelijk gebruik combineert de camera snelheid, kwaliteit en verbeterde fotografische eigenschappen met grotere kracht en geheugencapaciteit. Al deze eigenschappen zijn ondergebracht in een nieuwe stijlvolle, compacte en lichtgewicht body. De uitgebreide mogelijkheden en interface-opties waarmee de DC240 is voorzien, maken deze camera ideaal voor vele zakelijke applicaties, van sales en marketing tot webdesign en informatievergaring. De DC240 is vanaf april verkrijgbaar en de prijs bedraagt Dfl. 1.599,-/Bfr.
29.900 inclusief BTW.

De DC240 beschikt naast een 1.3 megapixel (1280 x 960) sensor verscheidene nieuwe eigenschappen. De camera is in veel opzichten sneller, zo is de camera in minder dan 2,5 seconde bedrijfsklaar, bedraagt de autofocustijd minder dan 1 seconde, vergt de LCD review minder dan 0,5 seconde en is de sluitertraagheid minder dan 0,2 seconde.

De camera biedt verbeterde digitale effecten waaronder contrastverhoging, optionele beeldconversie naar zwart/wit of sepia, een automatische focus in enkelvoudige (single) en multispot-modus en een auto, centraal- of multipatroon belichting.

Andere extra's zijn een grotere batterijcapaciteit met verbeterd 'power management' voor de vier bijgeleverde alkaline batterijen en vier NiMH AA batterijen inclusief lader, en een standaard 8 MB CompactFlash-card voor de opslag tot 56 foto's. Daarnaast ondersteunt de camera het Digital Print Order Format (DPOF). Dit is een nieuwe standaard die het printen van digitale beelden en het afdrukken door fotolaboratoria vereenvoudigt. Gebruikers kunnen met PDOF afdrukken bestellen van specifieke foto's op het opslagmedium van de camera. De software van de camera is volledig Jaar
2000-bestendig.

De camera wordt ter introductie geleverd met een uitgebreid Premium Pack met daarin een 16 MB geheugenkaart voor opslag, extra 4x NiMH batterijen, een PCMCIA-adapter en een cameratas, alsook speciale software voor het bijhouden en bewaren van afdrukken.

Over de DC240 digitale zoom-camera
De DC240 heeft een 3X optische zoom (vergelijkbaar met 39-115mm). Deze kan digitaal worden uitgebreid tot 6X. Het ontwerp is 20 procent kleiner dan Kodak's bekroonde DC210 Plus camera, wat het tot een werkelijk compacte digitale camera maakt met een ergonomisch vormgeving.

De camera heeft een Universal Serial Bus (USB) interface voor zowel Macintosh als PC, die een snellere overdracht van opnamen mogelijk maakt dan het gebruik van seriële of infraroodpoorten (IrDA). Opnamen kunnen worden overgezet naar laptops of notebooks, of draadloos van de ene camera naar een andere camera die is voorzien van IrDA.

De DC240 wordt geleverd inclusief CD-ROMs met Kodak Picture Easy software (versie 3.1), die eenvoudig en intuïtief toegang geeft tot de opnamen, alsmede Adobe PhotoDeluxe Business Edition en Adobe Pagemill software.

De laatste informatie over Kodak's digitale producten en diensten is beschikbaar op Internet, op pagina: www.kodak.com. .
Kodak Digital & Applied Imaging maakt deel uit van Eastman Kodak Company en biedt snelle, gemakkelijke en effectieve end-to-end oplossingen voor digitale beeldverwerking, voor zowel zakelijk, professioneel als persoonlijk gebruik. Het productportfolio bevat alle aspecten van het digitale proces, van opname en opslag tot beeldmanipulatie en afdruk, met onder andere digitale camera's, draagbare scanners, printers en print en cd-media.

Voor meer informatie:
Kodak Nederland B.V., Contactpersoon: Adrie Breure, Tel.: 0347 - 363 799,of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Contactpersoon: Anita Blank-Schoordijk, tel.: 023 - 562 82 08
Helpdesk, telefoon 0800-0224428 (Nederland), 0800-72247 (België)