Nieuwe Kodak producten voor digitaliseren van film

Datum nieuwsfeit: 04-03-1999

Kodak producten voor het digitaliseren van film

In 1999 heeft Kodak het product 'Picture CD' en andere nieuwe producten voor het digitaliseren van film op de markt gebracht. Door filmmateriaal te digitaliseren wordt het opslaan, bewerken, gezamenlijk gebruiken en digitaal printen van foto's eenvoudiger. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe producten heeft Eastman Kodak Company nauw samengewerkt met Intel Corporation.

Kodak biedt de mogelijkheid om de beelden van zowel APS- (Advanced Photo System) als conventionele 35 mm camera's te scannen en digitaal op te slaan. Hierdoor kunnen gebruikers van deze camera's de voordelen van digitale beeldbewerking benutten, zonder dat zij daarvoor een aparte digitale camera hoeven aan te schaffen.

Kodak biedt de volgende opties voor de digitalisering van film:

Kodak Picture CD
De Kodak Picture CD voorziet in een eenvoudige oplossing voor het opslaan, gebruiken en uitwisselen van beelden via de PC. Klanten kunnen aangeven dat zij foto's tijdens de verwerking van de film op een Kodak Picture CD willen laten zetten, waarmee een breed scala aan leuke en creatieve mogelijkheden ontstaat. De beelden worden in een hoge resolutie (1534 x 1024) op de Kodak Picture CD opgeslagen. Een overzichtelijke en goed toegankelijke gids helpt de gebruikers bij het bewerken van de digitale foto's met de bijgeleverde software van onder andere Adobe.

Kodak PhotoNet Online
Met Kodak PhotoNet Online, is het mogelijk om kwalitatief hoogwaardige afdrukken en vergrotingen van digitale foto's te bestellen. De beelden kunnen in albumvorm worden bewaard op een (beveiligde) persoonlijke webpagina, waar de favoriete foto's toegankelijk zijn voor bijvoorbeeld familieleden of vrienden.

Kodak Picture Disk
De Kodak Picture Disk is een standaard 3,5" diskette die ongeveer 28 digitale beelden in een resolutie van 400 x 600 pixels kan bevatten. Hierdoor kunnen gebruikers op een voordelige en gemakkelijke wijze beelden op een computer bewerken en gebruiken, bijvoorbeeld in documenten of e-mail berichten.

Kodak Picture Maker
Kodak Picture Maker is een product waarmee gebruikers zelf foto's kunnen inscannen. Deze beelden kunnen vervolgens worden uitvergroot, de beeldkwaliteit kan worden verbeterd en er kan een digitale tekst worden opgeslagen bij de foto's. Kodak Picture Maker is ook samen te gebruiken met de geheugenkaarten van Kodak's digitale camera's. Binnenkort zal er ook nieuwe software op de markt komen die het mogelijk maakt om beelden van een Picture CD te reproduceren.

Meer informatie over Kodak en Intel is te vinden op Internet, op: www.kodak.com en www.intel.com.

Voor meer informatie:
Kodak Nederland B.V., Contactpersoon: Adrie Breure, Tel.: 0347 - 363 799,of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Contactpersoon: Anita Blank-Schoordijk, tel.: 023 - 562 82 08
Helpdesk, telefoon 0800-0224428 (Nederland), 0800-72247 (België)