HP breidt HP-UX verder uit

Datum nieuwsfeit: 04-03-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP BREIDT HP-UX VERDER UIT

Nieuwe schaalbaarheid en managementuitbreidingen voor HPs bedrijfszekere UNIX-besturingssysteem.

Amstelveen, 4 maart 1999 Hewlett-Packard heeft zijn 64-bits UNIX-besturings-systeem, HP-UX 11, aanzienlijk uitgebreid. HP-UX 11 is hierdoor nog beter schaalbaar en levert nog betere prestaties.

Uitbreidingen op het Process Resource Manager subsysteem zorgen voor een betere verdeling van systeembronnen voor I/O, CPU en geheugen, waardoor het samenvoegen van meerdere UNIX-applicaties op één enkele server eenvoudiger wordt. Ook prestaties op het gebied van file-serving, Internet en OLTP zijn aanzienlijk verbeterd. HP's Unicode is uitgebreid met ondersteuning van de euro en vereenvoudigde support van andere talen dan Engels. Door de grotere schaalbaarheid verbeteren de prestatie van databases en applicaties op alle UNIX-serverplatforms van HP. Tenslotte biedt HP-UX 11 nu volledige ondersteuning van de HP 9000 A-Class Enterprise Server, het C360 werkstation, het HP 1010D Fibre Channel high-availability opslagsysteem en de nieuwe 32-processor HP 9000 V2500 Enterprise Server.

Moeiteloos overstappen
Met meer dan 25000 installaties is HP-UX 11 het populairste 64 bit UNIX-platform. Het stelt klanten in staat moeiteloos over te stappen naar de toekomstige generatie 64 bit IA 64 architectuur. HP levert de nieuwe HP-UX 11 functionaliteit , zoals gebruikelijk, als extension pack. Een extension pack is eenvoudig te installeren en heeft nauwelijks invloed op de productieomgeving. Tevens is opnieuw testen en compileren van applicaties na installatie overbodig. Dit alles maakt HP-UX 11 de beste keus voor bedrijfskritische UNIX-systemen.

Tijdelijk wordt kostenloos een onbeperkte gebruikerslicentie voor HP-UX 11 beschikbaar gesteld voor de HP 9000 D-, K- en T-Class Enterprise Servers. HP's nieuwste server, de HP V2500 Enterprise Server, wordt standaard geleverd met een onbeperkte licentie voor HP-UX 11.

Meer informatie over HP, zijn producten en het jaar-2000-programma kunt u vinden op www.hp.nl

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten. UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.