Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Max Factor en Madonna gaan samenwerken

Datum nieuwsfeit: 04-03-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

MAX FACTOR EN MADONNA GAAN SAMENWERKEN AAN DE NIEUWE STANDAARD VOOR BEAUTY EN GLAMOUR IN HET NIEUWE MILLENNIUM

Vandaag heeft Max Factor officieel aangekondigd dat het een contract heeft gesloten met de wereldberoemde superster en actrice Madonna, om tot een samenwerkingsverband te komen. Max Factor en Madonna gaan een aantal nieuwe cosmeticaproducten lanceren, zoals de nieuwe luxe serie Gold, die binnenkort uitkomt in Europa, Japan en andere markten in het Verre Oosten. Madonna is de ster in een nieuwe tv-campagne van Max Factor en in printcampagnes. Daarvoor werkt zij samen met Alex Keshishian, die ook haar beroemde documentaire In Bed With Madonna regisseerde.

Max Factor, één van de internationale merken van Procter & Gamble, is een vooraanstaand cosmeticahuis dat in meer dan 50 landen producten levert. Het heeft altijd samengewerkt met de beroemdste gezichten uit de wereld van mode en glamour, van Rita Hayworth en Bette Davis - sterren uit Hollywoods gouden jaren - tot aan Philip Treachy en ontwerper Julien Macdonald die vandaag de dag gezichtsbepalend zijn. De Max Factor lijn, die bekend is als The Make-up of Make-up Artists, heeft zijn wortels al lange tijd in de filmwereld; deze make-up is door bekende visagisten onder meer gebruikt voor Titanic en Evita.

Ann Francke van Max Factor is bijzonder blij met de samenwerking met Madonna: "Madonna is hét gezicht van nu. Ze is een echte trendsetter. Daarom is ze de ideale vertegenwoordiger voor onze producten."

Robert T. Blachard, President van Procter & Gamble's divisie huidverzorging en cosmetica, voegt daaraan toe: "Onze partnership met Madonna zal de sterke positie die ons merk in de cosmeticawereldmarkt heeft, beslist nog verder uitbouwen."

De icoon van haar tijd, Madonna, geniet in de hele wereld al meer dan twintig jaar een enorme populariteit op zowel artistiek als commercieel gebied. Zij heeft al meer dan 100 miljoen platen verkocht en ontving een Golden Globe Award voor beste actrice in Evita. Onlangs kreeg zij vier 1999 Grammy Awards voor haar laatste cd, de bestseller Ray of Light. En dat is niet alles. Ze won de MTV Music Video Awards in 1998 en kreeg de allereerste Gianni Versace Award die tijdens de VH-1 Fashion Awards werd toegekend aan diegene die 'het meest de grenzeloze energie, tomeloze creativiteit en durf uitstraalt die Versace kenmerkte'.

Procter & Gamble heeft in het fiscale jaar 1998 (dat werd gesloten op 30 juni in dat jaar) wereldwijd $ 37,2 miljard omgezet. Andere internationale beautymerken van het concern zijn Oil of Olay, Pantene, Vidal Sassoon, Cover Girl en Hugo Boss.

Almere, 4 maart 1999

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wendy Barker, product manager Max Factor, telefoon +31 (0)36 549 18 43 of Rita Sibon, PR Officer Max Factor, telefoon:+31 (0)36 54 91 845.

Fotomateriaal, behorend bij dit bericht, kunt u vinden op de volgende website: www.johnhenry.net/ket/
Voor videomateriaal kunt u contact opnemen met TV Consultancy, telefoon: +44 (0)171 224 4425 of
+44 (0)498 704 411 of met Jenny Swift, director Ketchum Life, telefoon: +44 (0)171 465 8496 of
+44 (0)171 836 6666.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie