Basisscholen tevreden over begeleiding CED

Datum nieuwsfeit: 05-03-1999

Basisscholen tevreden over begeleiding CED

De afdeling Primair Onderwijs van het Centrum Educatieve Dienstverlening (CED) te Rotterdam verzorgt de begeleiding, scholing en voorlichting voor basisscholen in en rond Rotterdam. Al vanaf 1986 – 1987 wordt de scholen gevraagd om deze dienstverlening, door middel van een tevredenheidsenquête, te beoordelen. Dat is na het schooljaar 1997-1998 opnieuw gebeurd en ook over dat jaar zijn de scholen zeer tevreden.

In het basisonderwijs volgen de nieuwe ontwikkelingen elkaar razendsnel op. Scholen maken onder andere gebruik van de diensten van het CED om deze ontwikkelingen bij te kunnen blijven. Ook zorgt het CED voor professionalisering van de leerkrachten en actuele informatie en educatie over nieuwe leermiddelen en ontwikkelingen in het onderwijsveld.

Goed onderwijs is belangrijk. Om scholen te assisteren bij de verzorging van goed onderwijs is het belangrijk dat de dienstverlening van het CED adequaat is. In de jaarlijks terugkerende enquête beoordelen de basisscholen de dienstverlening van het CED, en met name van de afdeling Primair Onderwijs.

Als norm voor goede dienstverlening stelt het CED dat de scholen voor 80% of meer tevreden moeten zijn. Deze norm is ook in schooljaar 1997-1998 weer ruimschoots bereikt. Er is zelfs een percentage van 88% tevredenheid behaald. Dat betekent natuurlijk niet dat het CED het daarbij laat. Gestreefd wordt naar nog betere dienstverlening. Het tevredenheidsonderzoek levert daarvoor verschillende aanknopingspunten waar nu al druk aan gewerkt wordt.

De resultaten van het tevredenheidsonderzoek zijn beschreven in een uitgebreid onderzoeksrapport met de titel "Begeleiding Primair Onderwijs OK!".

Geïnteresseerden kunnen een exemplaar van het tevredenheidsrapport of van de samenvatting daarvan opvragen bij Centrum Educatieve Dienstverlening, afdeling CBE, Postbus 8639, 3009 AP Rotterdam.

Ook telefonisch bestellen is mogelijk bij het secretariaat van afdeling CBE, tel. 010 407 15 66

Voor inhoudelijke informatie over de tevredenheidsenquête kunt u contact opnemen met de evaluatiemedewerker CBE, Diana Aarntzen, tel. 010 407 15 43.

Rotterdam, 1 maart 1999