Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 5 maart 1999/

Berichten uit Helmond
Helmond: Inbrekers aangehouden
Twee inwoners van Utrecht, 18 en 19 jaar oud, vrijdag 5 maart omstreeks 02.05 uur aangehouden op de Noorddijk. Het tweetal had even daarvoor ingebroken in een bedrijf aan de Vossenbeemd. Van het bedrijf is een nooddeur opengebroken. Nadat de beide mannen de politie hadden gezien, werden zij gesommeerd te blijven staan. Aan dat bevel werd geen gevolg gegeven. Hierop is een politiehond ingezet. Deze wist de eerste verdachte direct staande te houden. Nadat agenten de man onder controle hadden, wist de hond de tweede verdachte, die zich inmiddels onder een auto had verstopt, eveneens aan te houden. Beide mannen zijn ingesloten.

Helmond: Verkeerscontrole
Bij een rood licht controle op vrijdag 5 maart, tussen 07.30 en 08.30 uur, zijn acht bestuurders bekeurd. De controle vond plaats op de kruising Lage Dijk / Engelseweg.

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven : Diefstal auto's

Een zwarte Opel Kadett is donderdag 4 maart tussen 20.00 en 22.15 uur gestolen vanaf de Vestdijk.

Vrijdag 5 maart omstreeks 06.15 uur, bleek een grijze Mercedes 190 te zijn gestolen. Deze auto verdween vanaf zijn parkeerplaats aan de Marius Ouborglaan.

Vanmorgen, omstreeks 08.45 uur, bleek er een blauwe Opel Vectra te zijn gestolen vanaf de Smalle Haven.

Eindhoven: Verkeerscontrole's

De afdeling Strijp heeft donderdag 4 maart diverse verkeerscontroles gehouden.

Van 14.00 tot 17.45 uur is een autogordel controle gehouden. 45 bestuurders droegen geen gordel en zijn bekeurd.

Tussen 18.45 en 22.00 uur, is er een snelheidscontrole gehouden op de Oirschotsedijk. Hierbij zijn 12 bestuurders betrapt op het te snel rijden. Zijzijn allemaal staande gehouden. de hoogst gemeten snelheid bedraagt 119 km/u waar 80 km/u is toegestaan.
Tijdens deze controle is een 35-jarige man uit Oirschot betrapt op het rijden onder invloed. Bij de ademanalyse blies de man 0,7 promille. Hij heeft een boete van 390 gulden en een rijverbod gekregen. Gedurende deze tijd is er ook een verlichtingscontrole gehouden op de Frederiklaan en de Kastanjelaan. Daarbij zijn 33 personen bekeurd omdat de verlichting van hun voertuig niet in orde was.

Op vrijdag, 5 maart, is tussen 09.20 en 09.50 uur, een snelheidscontrole gehouden op de Gestelsestraat. Van de 103 gecontroleerde voertuigen reden er 3 te snel. De hoogst gemeten snelheid bedraagt 77 km/u. (50 km/u is toegestaan.)

Eindhoven: Diefstal uit bedrijf

Een 34-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats is door personeel van een winkel aan de Woenselse Markt, op heterdaad betrapt bij een inbraak. Dat gebeurde donderdag 4 maart omstreeks 22.20 uur. De 34-jarige had een tas met goederen reeds bij de achterdeur van het pand gezet, toen het winkelpersoneel hem zag. De man is aangehouden en aan de politie overgedragen. De man is op het politiebureau ingesloten.

Eindhoven: Inbraak in woning
Donderdag 4 maart is tussen 14.30 en 23.45 uur, ingebroken in een woning aan de Ranonkelstraat. De dader wist de woning binnen te komen door de tuindeuren open te breken. In de woning, is uit een potje een aantal vijf gulden munten weggenomen.

Eindhoven: Inbraak in winkel
Vrijdag, 5 maart is omstreeks 01.30 uur ingebroken in een winkel aan de Heezerweg. Door de etalageruit is een steen gegooid, waarna men een greep in de etalage heeft gedaan. Het is niet bekend wat er is weggenomen.

Eindhoven: Onder invloed

>
Een 49-jarige Eindhovenaar is vrijdag 5 maart omstreeks 02.15 uur, betrapt op het rijden onder invloed. De man reed met een auto over de Beukenlaan. Bij de ademanalyse blies de man 1,1 promille. Met een rijverbod en een proces-verbaal is de man heengezonden.

Een boete van 390 gulden kreeg een 35-jarige Eindhovenaar, die 5 maart omstreeks 02.25 uur, is betrapt op het rijden onder invloed. De man reed over de Paradijslaan. Naast de boete kreeg de man een rijverbod.