VersaTel investeert 30 miljoen in besturingssystemen

Datum nieuwsfeit: 05-03-1999

VersaTel Telecom

VersaTel investeert 30 mln in besturingssystemen

Eersteklas klantenservice, facturering, netwerkbesturing en netwerkmanagement

Amsterdam, 3 maart 1999 - VersaTel Telecom Europa B.V. gaat dit jaar 30 miljoen gulden investeren in eersteklas besturingssystemen. Met de introductie van het VersaManagementsysteem, een operating support systeem, wordt de klantenservice, facturering, netwerkbesturing en -management geïntegreerd en op het hoogst mogelijke niveau gebracht, om qua snelheid en flexibiliteit VersaTel’s Benelux netwerk te ondersteunen. VersaTel heeft daartoe zojuist de implementatiecontracten en licenties afgesloten met verschillende vooraanstaande leveranciers.

VersaTel is aanbieder voor de zakelijke markt, een markt die vraagt om communicatieservices van de beste kwaliteit tegen concurrerende prijzen. "Middelgrote en kleine bedrijven hebben al jaren te maken met beperkte flexibiliteit, hoge kosten en niet toereikende klantenservice als het gaat om tele- en datacommunicatie", aldus Gary Mesch, algemeen directeur van VersaTel. "Wij werken samen met onze klanten aan het oplossen van hun problemen op het gebied van service, snelheid en bandbreedte. Wij bouwen de oprit naar de digitale snelweg zodat onze klanten eenvoudig wereldwijd kunnen opereren. De investering van 30 miljoen gulden in onze besturingssystemen ondersteunen deze doelen."

Producten die zich hebben bewezen in de markt

VersaTel’s IT team heeft met ondersteuning van Cap Gemini, de grootste systeemintegrator in Europa en een van de grootste van de wereld, veel van het selectiewerk van de leveranciers en de systemen verricht. Het gaat om:

Clarify Inc. levert een geïntegreerd pakket waarmee VersaTel de klant vanaf het eerste contact via facturering tot en met service kan monitoren en managen;

Saville Systems, Inc. (Convergent Billing Platform), leverancier van IBP (Interconnection Billing Platform), en Comptel (billing mediation system) gaan zorgen dat de ruwe data uit het netwerk worden omgezet in bewerkbare gegevens. Deze gegevens, in de vorm van onder andere Call Data Records, worden uiteindelijk weer vertaald naar de facturen en het Call Management Report die iedere klant van VersaTel maandelijks ontvangt. Omdat VersaTel op de facturen ook de besparing t.o.v. bellen via KPN precies weergeeft en de Call Management Reports alle gesprekken weergeven, worden extra hoge eisen gesteld aan deze software.

Micromuse Netcool levert een netwerk management systeem waarmee de beschikbaarheid van de netwerkcapaciteit op ieder gewenst moment in heldere statistieken kan worden weergegeven. Het stelt VersaTel in staat pro-actief het netwerk te beheren.

Nortel levert de SDH management systemen die zorgen voor continue beschikbaarheid van het glasvezeltransportnetwerk tussen alle locaties die glasvezelkabel gebruiken.

Het VersaManagementsysteem draait op Hewlett Packard UNIX servers, die garant staan voor een stabiel, uitbreidbaar en robuust platform.

Oracle, wereldwijd de leidende leverancier van software voor informatiemanagement komt tegemoet aan alle wensen op het gebied van databases. "Al deze producten zijn state-of-the-art en hebben bewezen stabiel en betrouwbaar te zijn. VersaTel is klaar voor de wensen van de klant in het volgende millennium", aldus Larry Hendrickson, manager technische zaken van VersaTel. "Gedurende het verder uitbreiden van ons eigen glasvezelnetwerk kunnen we in 1999 steeds meer producten aan ons pakket toevoegen. VersaTel zal doorgaan met het toepassen van ondersteunende systemen en producten die zich hebben bewezen in de markt en ons in staat stellen de beste kwaliteit te leveren om zo verzekerd te zijn van de beste en snelste serviceverlening."

Over VersaTel Telecom

VersaTel Telecom International N.V. is marktleider op het gebied van telecommunicatieservices in de Benelux. Het doel van VersaTel is marktleider te worden van multimedia telecommunicatieservices voor middelgrote en kleinere bedrijven in Nederland, België en Luxemburg. VersaTel bouwt momenteel een eigen supersnel glasvezelnetwerk van 2500 kilometer waarmee 29 steden in de Benelux met elkaar worden verbonden. Met dit eigen netwerk kan VersaTel de middelgrote en kleinere bedrijven breedbandige multimedia- en telecomservices bieden op hetzelfde niveau dat tot nu toe alleen voor grote bedrijven weggelegd is. VersaTel is in oktober 1995 opgericht en heeft momenteel ruim 7.000 zakelijke klanten en ruim 350 medewerkers.

All contents Copyright 1998, 1999, VersaTel Telecom All rights reserved.