Politiebericht stad Groningen

Persberichten stad Groningen/

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Alcohol

In de Oude Kijk in't Jatstraat werd een 30-jarige man uit Lutten aangehouden voor het rijden onder invloed. De man bleek bij controle ruim 0.8 promille in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een geldboete van 700 gulden opgelegd.

*Op de Weg der Verenigde Naties werd vannacht een 24-jarige man uit Rolde aangehouden voor het rijden onder invloed. De man bleek bij controle ruim 1.5 promille in zijn bloed te hebben. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een proces verbaal. Zijn auto bleek verse aanrijdingsschade te hebben, een onderzoek wordt ingesteld.

Vechtpartij
In de Gelkingestraat vond vannacht een vechtpartij plaats waarbij een 29-jarige man uit Assen werd mishandeld. De man was met enkele andere uit een horeca gelegenheid op de Grote Markt gezet, nadat hij daar ruzie met een andere bezoeker had gekregen. Buiten het bedrijf ontstond wederom een worsteling met personeel van het bedrijf. Hierbij liep het slachtoffer een hersenschudding, dicht geslagen oog en barstwond aan zijn achterhoofd op. Hij moest zich in het ziekenhuis laten behandelen. De politie stelt een onderzoek in. Er zijn geen aanhoudingen verricht.

Vechtersbazen
Op de hoek Grote Markt/Oosterstraat werden vannacht een 27-jarige man uit Vlieland en een 23-jarige Groninger aangehouden. Zij maakten amok bij een friettent. Toen hen verzocht werd de eetgelegenheid te verlaten, weigerden ze en begonnen een vechtpartij. Inmiddels gewaarschuwde politie kon de verdachten aanhouden. Beiden werden voor nader onderzoek ingesloten.

Inbraak tuincomplex
In de vrijdagnacht werd ingebroken in het gebouw van een tuinvereniging aan de Campinglaan. Verdachten vernielden twee ruiten en doorzochten het gebouw. In een kantoorruimte werd een ladekast opengebroken en kleingeld weggenomen.

Winkeldiefstal
In de Stoeldraaierstraat werd een 36-jarige stadjer aangehouden, nadat hij betrapt was bij de diefstal van koffie in een supermarkt. Buiten de winkel ging hij op de vuist met personeelsleden. Na overmeestering werd hij aan het politiebureau gehoord en na verhoor heengezonden.

Drinken en slapen zonder te betalen
Een 40-jarige man zvwovp werd zaterdagavond in een restaurant aan de Verlengde Oosterstraat aangehouden na het nuttigen van enkele berenburgers. De man verklaarde de drankjes niet te kunnen betalen. Bij onderzoek van de politie bleek hij echter net genoeg geld bij zich te hebben om de rekening te voldoen. Na verhoor werd hij heengezonden. In de loop van de nacht troffen agenten de man echter weer aan in het Guyotinstituut aan de Rijksstraatweg te Haren. Daar bleek hij te zijn binnengeklommen na het openbreken van een raam. Hij werd betapt door de beveiliging. Uiteindelijk werd hij ingesloten in het politiebureau.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010