Nederlandse autocoureur Sepp Koster in Barber Dodge Serie

PERSBERICHT/AUTOSPORT

Nederlander in Barber Dodge Serie

Sepp Koster wederom actief in de Verenigde Staten

De Nederlandse autocoureur Sepp Koster is dit jaar wederom actief in de Verenigde Staten van Amerika. Voor het tweede seizoen neemt de in België wonende Koster deel aan de Barber Dodge Pro Series, een formulawagenklasse met een totale prijzenpot van één miljoen US Dollar, waarvan 300.000 voor de kampioen. De eerste wedstrijd vindt plaats op 20 maart in Sebring, Florida.

Sepp Koster debuteerde verleden jaar op het Amerikaanse continent en behaalde uiteindelijk een negende positie in de eindstand. Na in zijn eerste race verleden jaar vanaf de beste startpositie vertrokken te zijn verliep de rest van het seizoen niet geheel naar tevredenheid. "Er waren veel technische problemen", aldus Koster. "Dit jaar ziet het er beter uit. Ik ben verhuisd naar het team van de kampioen van verleden jaar (Jeff Simmons-red.) en heb tevens twee nieuwe mechaniciëns. Bovendien beschik ik per race over een reserve auto en ken ik de meeste circuits. Reden genoeg om nu echt voor het kampioenschap te gaan."

De Barber Dodge Pro Series is een eenheidsserie met dertig identiek geprepareerde formuleracewagens. De bolide is een hy-tech koolstofvezel monocoque van het merk Reynard, aangedreven door een 3,2 liter 24 kleppen V6 Dodge motor van 280 pk. Het motorvermogen is daarmee met dertig pk toegenomen. De van vleugels voorziene wagen werkt verder op een sequentieel geschakelde zes-versnellingsbak. Zeven races worden in het voorprogramma van de CART Championship Series verreden. Tevens zal Koster dit jaar de eerste ervaring opdoen in het racen op een ovaalbaan, 22 mei op Nazareth Speeway. De race-activiteiten van Sepp Koster op het Noord-Amerikaanse continent worden mede mogelijk gemaakt door Blue Bay Golf Resort Curaçao, Geva Racing, PC World, Stora Drain, IR Productions, Arai, Travel Desk en Publi-Joni.

Zandvoort, 7 maart 1999.

Onderstaand