FNV viert 8 maart met internationale gasten

Onderwerp
8 maart

FNV viert 8 maart met internationale gasten

De FNV viert dit jaar internationale vrouwendag 8 maart met een vakbondsvrouw uit Guyana en werkneemsters van Philips uit Polen en Hoogeveen. Het thema is internationale solidariteit van vakbondsvrouwen. Tijdens de bijeenkomst worden de resultaten van de traditionele 8-maart enquête bekendgemaakt.

De bijeenkomst vindt plaats op maandagmiddag 8 maart en is bedoeld voor alle vrouwelijke FNV-leden. Aan de hand van twee voorbeelden wordt een vergelijking gemaakt van de situatie van vrouwen in het voormalige Oostblok, de Derde Wereld en Nederland. Daarbij gaat het onder meer om werkomstandigheden, de beloningsverschillen tussen mannen en vrouwen en allerlei vormen van zorg- en ouderschapsverlof.
Hiervoor zijn twee werkneemsters van Philips-gloeilampen uitgenodigd, Barbara Kowalska uit Pila (Polen) en Anneke Kroezen uit Hoogeveen. Kortgeleden is een deel van het werk van Philips Nederland naar Polen overgeplaatst.
Daarnaast komt Rabia Rahaman, onderwijzeres uit Guyana en Ilse Neslo, onderwijzeres en Aob lid uit Rotterdam.

Nadere informatie:
FNV voorlichting, Els Tieman en Harrie Lindelauff, 020-5816550 De 8-maart enquête is onder embargo beschikbaar.

05 mrt 99 19:01