Nieuwe Xerox Personal Laser Printers

Datum nieuwsfeit: 08-03-1999

XEROX NEDERLAND

Xerox Personal Laser Printers

Met De Nieuwe 'Personal Laser Printers' Van Xerox Krijgt U Nog Meer Waar Voor Uw Geld

DocuPrint P8ex, P1202 - Compacte toestellen met superieure capaciteiten

Xerox kondigt de lancering aan van zijn twee nieuwe 'Personal Laser Printers', de DocuPrint P8ex en de DocuPrint P1202. De DocuPrint P1202 is de eerste 'persoonlijke' laserprinter van Xerox die ook in een Macintosh omgeving kan werken en die PostScript Level 2 drukwerk aankan.

De geboden functies, kwaliteit, compactheid en betaalbaarheid van deze printers, die ook in een netwerk kunnen worden ingezet, maken van deze producten slimme oplossingen met een bescheiden prijskaartje - de DocuPrint P8ex, krijgt een geschatte prijslijstprijs van 490 dollar, en de DocuPrint P1202 gaat voor de prijs van 899 dollar.

'Naast de al bestaande P8e, biedt de P8ex de meest omvattende functionaliteit voor toestellen in deze klasse, met een bescheiden prijskaartje en hoge kwaliteit. Met hun nog uitgebreide mogelijkheden en functies, passen de P8ex en de P1202 perfect in ons meermaals bekroonde assortiment 'personal printers',' zei Ged Thompson, 'European Marketing Director' voor de Xerox Channels Group. 'Xerox is er trots op om als eerste een Universal Serial Bus (USB) interface en een parallelle poort aan te kunnen bieden in deze producten, om de gebruikers het maximum aan flexibiliteit voor de aansluiting van hun randapparatuur te bieden. We bewijzen hiermee opnieuw dat klanten meer waar voor hun geld krijgen als ze kiezen voor Xerox printers, en dat we in staat zijn om de keuzemogelijkheden aan te bieden die de klanten vragen en waaraan ze behoefte hebben.'

Compacte toestellen met superieure kwaliteit
Naast de USB interface en de superieure 1200 dpi drukkwaliteit, biedt de DocuPrint P8ex verschillende extra voordelen ten opzichte van de concurrerende producten:

. Standaard 4 MB geheugen, uitbreidbaar tot 36 MB . Papierinvoer met een capaciteit van 150 vellen . Grotere tonercassette - 5.000 bladzijden
. PCL 5e en PCL6 emulatie
. Aansluiting op netwerk via de Xerox CetreDirect External Print Server
. Speciale stuurprogrammafuncties die het mogelijk maken om 'watermerken' en 'N-Up' afdrukken

De DocuPrint P8ex ondersteunt afdrukken onder Windows 3.x, Windows 95, Windows 98, Windows NT4.0 en DOS. De flexibele verwerking van het papier in de printer en het korte papierpad doorheen de printer maken het mogelijk om afdrukken te maken op een brede waaier van media - enveloppen, transparanten en etiketten. Door het compacte ontwerp neemt het toestel bovendien minder plaats in op uw bureau, terwijl evengoed de kwaliteit en snelheid van een grotere printer gehaald wordt.

Het snellere drukwerk voor PC's en Macs
De Xerox DocuPrint P1202 Personal Laser Printer drukt tot 20 procent sneller af dan de recent aangekondigde HP LaserJet 2100, het meest vergelijkbare model van HP. Andere geavanceerde eigenschappen en functies:
. Superieure 1200dpi afdrukkwaliteit
. Standaard 4 MB geheugen, uitbreidbaar tot 36 MB . PCL 5e en PCL 6 emulaties
. Opties zoals aansluitbaarheid op netwerken via de Xerox CentreDirect External Print Server, PostScript Level 2, Serieel/LocalTalk en een tweede papierinvoerlade met een capaciteit van 250 vellen . Speciale stuurprogrammafuncties die het mogelijk maken om 'watermerken', N-Up en boekjes ('booklets') af te drukken . Compact

De DocuPrint P1202 ondersteunt eveneens het afdrukken onder de Windows 3.x, Windows 95, Windows 98, Windows NT4.0 en optioneel ook de Macintosh besturingssystemen.

Beschibaarheid
De DocuPrint P8ex en de DocuPrint P1202 worden verkocht met de onvergelijkbare service en ondersteuning van Xerox, en de Xerox Total Satisfaction Guarantee. Beide toestellen zijn verkrijgbaar bij wederverkopers en distributeurs vanaf begin mei 1999.

Alle prijzen die in dit persbericht worden vermeld, zijn de geschatte winkelprijzen in Europa. Neem contact op met de plaatselijke vertegenwoordiger van Xerox voor de specifieke condities voor uw land.

-einde-

Xerox Ltd. is 'The Document Company'. Xerox streeft ernaar om met geavanceerde documentverwerkingssystemen en -oplossingen tegemoet te komen aan de eisen van klanten, door hun bedrijfs- en beheersprocessen te verbeteren.

Voor informatie over alle Xerox producten kunt u telefoneren naar Nederland
Marcel Dehue
Xerox (Nederland) BV
PO Box 256