Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 08-03-1999

Zondag 7 Maart

MAN GEWOND BIJ AANRIJDING

Bij een aanrijding vrijdagmiddag op de Bosscheweg in Boxtel is een 19-jarige autobestuurder uit Esch gewond geraakt. De Eschenaar botste op de auto van een 29-jarige inwoner van Hilvarenbeek, die voor hem reed en vanwege de verkeersdrukte moest remmen. Door de botsing schoof de man uit Hilvarenbeek door op de auto van een 40-jarige automobilist uit Drunen. De man uit Esch is met hoofdletsel overgebracht naar het W.A.ziekenhuis in Den Bosch, de twee overige bestuurders kwamen met de schrik vrij.

ONDER INVLOED

De politie heeft vrijdagavond op de Mozartstraat in Schijndel een 18-jarige autobestuurder uit die plaats aangehouden omdat hij teveel alcohol gebruikt had. De man was even tevoren met zijn auto tegen twee geparkeerde auto's aangereden. De verdachte kreeg proces-verbaal en een rijverbod van twee uur. Enkele uren later hielden surveillerende agenten op de Sint Lambertusstraat in Cromvoirt een 60-jarige automobilist uit Molenschot aan. Ook hij had teveel gedronken. Deze bestuurder kreeg een rijverbod van zes uur en ook een proces-verbaal. Beide bestuurders bekenden alcohol te hebben gebruikt. Zaterdagmorgen tenslotte werd op de Bosscheweg in Boxtel voor hetzelfde feit een 31-jarige man uit Esch aangehouden. De Eschenaar kreeg een rijverbod van twee uur en een boete van f.390,--.

JONGEN MISHANDELD

Een 17-jarige jongen uit Vught heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. In de nacht van vrijdag op zaterdag is de jongen in een cafe aan het Maurickplein in Vught door enkele onbekenden getrapt en in zijn gezicht geslagen. De Vughtenaar liep daarbij letsel op in zijn gezicht, ook raakte een arm uit de kom. Tevens probeerden men zijn gouden ketting en zijn horloge af te pakken. Het slachtoffer is behandeld in het W.A.ziekenhuis in Den Bosch.

GEREEDSCHAP GESTOLEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag is uit een garage naast een woning aan de Antoon Coolenstraat in Helvoirt een hoeveelheid gereedschap gestolen. Zaterdagmorgen ontdekte de bewoner dat een garagedeur vernield was. Hij mist een electrische heggeschaar en bladblazer, een verlengsnoer en een 25-delige schroevedraaierset. Schade f.800,--. Zaterdagmorgen werd een inbraak ontdekt in een garage achter een woning aan de Van de Meerstraat in Helvoirt. Uit deze garage werden enkele electrische gereedschappen weggenomen waaronder een boormachine en een schuurmachine.

INBRAAK IN BEDRIJFSRUIMTE

In een loods aan de Gemondseweg in Gemonde is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken. Onbekenden hebben een ruit vernield en een aantal auto's in de loods doorzocht. In de kantoorruimte van het pand is een onbekend geldbedrag weggenomen. Men moet nog inventariseren wat er precies weg is.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Eindhovenseweg in Boxtel heeft de politie zaterdagmiddag van 14.10 tot 14.50 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 395 passerende automobilisten reden er 35 te hard. De snelste reed 79 kilometer per uur.

WONINGINBRAKEN

Zaterdagavond ontdekte een bewoner van een huis aan de Kerkstraat in Haaren dat er was ingebroken. De dader heeft het hele huis doorzocht, het is nog niet duidelijk wat er precies vermist wordt. In ieder geval mist de eigenaar een onbekend geldbedrag. Op hetzelfde tijdstip zagen ook bewoners van een huis aan de Udenhoutseweg in Helvoirt dat zij ongewenst bezoek hadden gekregen. Uit dit huis verdwenen diverse geldkistjes met een bedrag van enkele honderden guldens. In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in woningen aan de Kollenberg in Esch en aan het Eind in Haaren. Na het forceren van een deur ging de dader er vandoor met stereo-apparatuur, enkele pasjes, cheques en een horloge.

AMOKMAKER AANGEHOUDEN

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag op de Konijnshoolsedreef in Boxtel een 31-jarige inwoner van de plaats aangehouden. De man had even tevoren in een cafe aan de Markt in Boxtel een 22-jarige plaatsgenoot mishandeld en een glasplaat vernield. Het slachtoffer werd daarbij een aantal keren in zijn gezicht geschopt. Hij liep daarbij verwondingen op in zijn gezicht en aan een vinger. De verdachte is ingesloten en wordt momenteel verhoord.

GELD WEG

Bij een inbraak in een woning aan de Dorpsstraat in Esch is in de nacht van zaterdag op zondag geld gestolen. De dader heeft vermoedelijk in de woning een kluissleutel gevonden en daarmee de kluis geopend. Daaruit heeft hij enkele honderden guldens weggenomen. De man kwam binnen na het vernielen van de voordeur.