Computer Associates kondigt Unifleet aan

Datum nieuwsfeit: 08-03-1999

COMPUTER ASSOCIATES KONDIGT UNIFLEET AAN, DE MEEST GEAVANCEERDE WAGENPARK BEHEEROPLOSSING VAN DE AUTOMOBIELINDUSTRIE

CA EN VETRONIX CORPORATION WERKEN SAMEN AAN DE LEVERING VAN BEDRIJFSKRITISCHE AUTOGEGEVENS EN VOORZIEN IN PRO-ACTIEF ONDERHOUD EN TROUBLESHOOTING GEBASEERD OP UNICENTER TNG

Nieuwegein / New York, 4 maart 1999- Computer Associates International, Inc. (CA), wereldmarktleider in bedrijfsbrede beheersoftware, kondigt haar entree aan in de automobielindustrie met UniFleet, een geavanceerde oplossing die grote wagenparken beheert. Deze oplossing kan wagenparkbeheerders helpen grotere winsten te creëren, waarbij in grote mate kosten worden bespaard.

CA's UniFleet zal gebaseerd zijn op de Unicenter TNG-technologie, die internationaal al gebruikt wordt als de voornaamste oplossing voor het beheer van complexe computer- en communicatie-omgevingen. CA heeft gekozen voor Vetronix Corporation als haar ontwikkel- en marketingpartner voor UniFleet. Vetronix heeft expertise op het gebied van auto on-board systemen en heeft zeer veel relaties in de automobielindustrie.

Door de bewezen technologie van Unicenter TNG te gebruiken voor het verzamelen en beheren van grote volumes van gegevens van diverse bronnen, voorziet UniFleet wagenparkbeheerders van de mogelijkheid om op afstand diagnoses te kunnen uitvoeren. Dit gebeurt voorafgaand aan de aflevering van voertuigen, en de lange reis, zodat er minder mankementen voor komen. Verder kunnen ondersteunende concurrerende voordelen worden bereikt dankzij het bieden van nieuwe services.

Vetronix zal via haar In-Vehicle Products unit hardware en softwareproducten leveren. Deze worden gebruikt voor het bewaken en beheren van gegevensvariabelen van voertuigen. De informatie wordt via draadloze verbinding naar Unicenter TNG gestuurd. UniFleet zal daarna automatisch nieuwe gegevens aan de bestaande toevoegen om daarmee specifieke wagenpark-applicaties aan te sturen. Voorbeelden van gegevens die kunnen worden bewaakt zijn onder meer snelheid, uitlezen van de kilometerstand, benzine/olie-niveau, aantal toeren per minuut, diagnose foutcodes, deur open/dicht, gebruik van airbag en GPS-gegevens.

"UniFleet heeft de potentie om de manier waarop bedrijven hun wagenpark beheren, totaal te veranderen", zegt J.P. Corriveau, CA Senior Vice President of Advanced Technology. "Het geeft wagenparkbeheerders niet alleen direct toegang tot gegevens per voertuig, maar voorziet ook in uiterst waardevolle informatie over het gehele park, waardoor betere beslissingen genomen kunnen worden en de operationele efficiency verbeterd wordt."

Met UniFleet kunnen grote wagenparken centraal en pro-actief worden beheerd. Gegevens over de locatie van elke auto, benzineverbruik, onderhoudsgeschiedenis, gemiddelde snelheid en andere kenmerken en de huidige status van alle bewaakte subsystemen, zoals powertrain en ABS, zijn direct beschikbaar voor beheerders. UniFleet zal ook tijdschema's van services volgen en eigenaren informeren wanneer een gepland onderhoud nodig is. Gewapend met deze rijkdom aan informatie kunnen wagenparkbeheerders betere beslissingen nemen over voertuiggebruik en -onderhoud. Tevens kunnen ze sneller op mogelijke problemen reageren.

"CA en Vetronix willen de automobielindustrie een unieke kans bieden om een technologie te gebruiken die al enorm succesvol in de computerindustrie is en hiermee een oplossing aan de uitdaging van efficiënt wagenparkbeheer bieden", legt Jim Zaleski, President van Vetronix, uit. "We zijn erg enthousiast over onze samenwerking met CA en hopen onze wagenparkklanten nog beter te kunnen ondersteunen met UniFleet, om daarmee hun operationele efficiëntie te vergroten. Door volledig nieuwe mogelijkheden voor deze markt te creëren, bieden we zeer hoge toegevoegde informatie- en servicewaarde."

UniFleet maakt het voor beheerders eenvoudiger om voertuiggegevens te bekijken en te analyseren via haar drie-dimensionale gebruikersinterface. UniFleet voorziet ook een eenvoudige implementatie door functies als automatische 'discovery' van beheerde voertuigen, geïntegreerde gegevens-backup, beveiligingsfuncties en een state-of-the-art helpdesk-applicatie. Dit draagt eraan bij dat bedrijfskritische gegevens niet verloren kunnen gaan en dat gevoelige informatie, zoals de voertuiglocatie, beveiligd is en alleen door geautoriseerd personeel bekeken kan worden.

"Computer Associates heeft een uniek inzicht gedemonstreerd in de manier waarop beheertechnologie gebruikt kan worden voor veel andere kritische zakelijke uitdagingen waarbij IT-bronnen betrokken zijn", zegt Paul Mason, Vice President of Infrastructure Software Research, International Data Corporation. "De applicatie van Unicenter TNG's krachtige beheer en bewakingsfunctionaliteiten voor wagenparken, heeft de potentie om echte bottom-line waarde voor klanten te leveren. Dit is indicatief voor de enorme operationele bekwaamheden die CA in veel andere markten kan aanbieden."

Unicenter TNG is al succesvol geweest bij het wereldbekende McLaren-raceteam om voertuiggegevens te analyseren. Unicenter TNG droeg bij aan het winnen van het wereldkampioenschap Formule 1 in 1998. Het is de meest populaire oplossing geworden voor het beheren van complexe zakelijke informatiesystemen.

CA en Vetronix deden hun aankondiging op de Society of Automotive Engineers Congress in Detroit, waar ze de technologie demonstreerden onder auspiciën van de Intelligent Data Bus (IDB)-standaard organisaties.

Vetronix Corporation een privé onderneming met hoofdkantoor in Santa Barbara, Californië, en werd in 1984 opgericht. Vetronix is een markleider op het gebied van autoservice-apparatuur. Het bedrijf is actief in zowel de automobiel OEM- en aftermarket segmenten van de automobielservice-industrie. Vetronix is leverancier van handheld diagnosetesters en/of bijbehorende applicatie-software aan OEM-bedrijven in de automobielindustie, zoals General Motors, Adam Opel, Honda, Toyota, Nissan, Isuzu, Suzuki en Kia. Vetronix testers en diagnosesoftware nemen een belangrijke plaats in de markt in. Meer dan 40 procent van alle nieuwe voertuigen die wereldwijd worden geproduceerd, worden ondersteund op dealerniveau met OEM-gebruikte technologie, die ontworpen en ontwikkeld is door Vetronix Corporation. Vetronix producten worden in 45 landen gedistribueerd. Meer informatie over Vetronix is te verkrijgen via het worldwide web www.vetronix.com.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45