Nortel Networks brengt nieuwe BayStack 350-24T Switch

Datum nieuwsfeit: 08-03-1999

Nortel Networks introduceert BayStack 350 voor zeer scherpe prijs

SANTA CLARA, Californie, 4 maart 1999 - Bay Networks, een dochteronderneming van Nortel Networks, heeft voor een zeer scherpe prijs haar nieuwe BayStack 350-24T Switch op de markt gebracht. Daarmee introduceert het bedrijf de meest voordelige, high-performance autosense Ethernet-switch die op dit moment beschikbaar is.

De BayStack 350-24T Switch heeft een aanbevolen verkoopprijs van 2495 dollar (104 dollar per port). Het apparaat ondersteunt 10/100 autosense en high-speed uplinks, waaronder Gigabit Ethernet en ATM. In tegenstelling tot andere switches in haar prijsklasse, is de BayStack 350-24T uitgerust met geavanceerde software-faciliteiten, zoals MultiLink Trunking, 802.1Q VLAN

Trunking en 802.1p Priority Queueing. De verwerkingssnelheid en veelzijdigheid die daarmee wordt geboden is van groot belang voor infrastructuren die zowel telefonie als data-toepassingen ondersteunen. De BayStack 350-24T behoort dan ook tot de zogenaamde Unified Networks-oplossingen die Nortel Networks biedt.

"Wij bieden het midden- en kleinbedrijf een betaalbare optie voor het vergroten van de snelheid van hun gemengde netwerken, die bovendien flexibel genoeg is om te voldoen aan toekomstige behoeften", aldus Jim

Vogt, vice-president en general manager van de Workgroup Business Division van Nortel Networks. "Ons motto is niet voor niets al jaren: 'Denk groot, maar begin klein'. De nieuwe BayStack 350 Switches bewijzen dat BayStack nog steeds de beste optie is voor groeiende organisaties."

"Van vertegenwoordigers van het midden- en kleinbedrijf hebben we begrepen dat zij met precies dezelfde netwerkvraagstukken worstelen als grote organisaties, alleen op een kleinere schaal. Daarom heeft Nortel Networks haar ervaring met oplossingen voor grote organisaties gebruikt voor de

specifieke behoefte van de groeiende markt van kleine en middelgrote organisaties."

De BayStack 350 Switches zijn ontworpen om tegemoet te komen aan de behoefte van kleine en middelgrote organisaties en passen in de bedrijfsfilosofie van Nortel Networks: het bieden van Unified Networks-oplossingen. Nortel Networks beoogt hiermee wereldwijd geintegreerde oplossingen te ontwikkelen die zowel voor data als voor telefonie geschikt zijn.

BayStack 350 Switches maken deel uit van de BayStack-familie, een reeks snelle netwerkproducten voor groeiende organisaties die verder bestaat uit hubs, routers, IP-apparatuur en andere switches, zoals de nieuwe BayStack 450 Switches. In tegenstelling tot de BayStack 350 Switches, kunnen de

BayStack 450 Switches op elkaar gestapeld worden in een uniek fouttolerant cascade-design. Daarmee kunnen maximaal 224 gebruikers vanuit een logische eenheid worden ondersteund.

Over Nortel Networks Nortel Networks werkt nauw samen met klanten over de gehele wereld om voor telefonie en IP geoptimaliseerde netwerken te ontwerpen, te bouwen en in gebruik te stellen. Tot de klanten van Nortel Networks behoren prive- en beursgenoteerde ondernemingen, instellingen, Internet Service Providers, telefoonmaatschappijen, (kabel)netwerkexploitanten en openbare nutsbedrijven.

De gewone aandelen van Nortel Networks worden verhandeld op de beurzen van New York, Toronto, Montreal, Vancouver en Londen. Nortel Networks had in 1998 een omzet van US$17,6 miljard; het aantal werknemers bedraagt wereldwijd ongeveer 75.000.

Voor de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nortel Networks Bay Networks Marleen van 't Oever Ab van der Meijden PR/Communication manager Directeur Bay Networks Northern Europe Benelux tel: +31 - (0)23 - 5673226 tel: +31 - (0)348 - 484343

Met vriendelijke groet/best regards,

Meijke Vendel Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V. P.O. Box 82174, 2508 ED Den Haag, The Netherlands tel: (+31) 70 - 351 24 64 fax: (+31) 70 - 355 00 60