Politiebericht Drenthe

Bert Visser
0592 - 361290
0651 - 611629

Een 62 jarige automobiliste uit Zuidlaren is maandagmiddag op De Dijk in Zuidlaren met haar auto van de weg geraakt nadat ze was geslipt op het ernstig met modder besmeurde wegdek. De smurrie was veroorzaakt door een tractor die in verband met injecteringswerkzaamheden heen en weer reed tussen de gierput en het land. De auto kwam tot stilstand in een sloot. De bestuurster kwam met de schrik vrij.

*
Een 31-jarige inwoonster van Nieuweroord is maandagmiddag met hoofd en beenletsel overgebracht naar het Bethesda ziekenhuis. Ze verleende met haar auto op de kruising van de Jan Knegtweg met Coevorderstraatweg geen voorrang aan een 43 jarige inwoonster van Hollandscheveld. Beide auto’s zijn afgesleept.

*
Een 8 jarige jongetje is maandagmiddag op de Riegshoogtendijk in Hollandscheveld aan zijn hoofd gewond geraakt toen hij op de fietsoversteekplaats werd aangereden door een auto, bestuurd door een 45 jarige man uit Beilen. Een huisarts heeft de hoofdwond van het jongetje gehecht.

*

Onbekenden hebben maandag tussen drie uur en middernacht een Opel Kadett gestolen vanaf het parkeerterrein van de Scania aan de Industrieweg in Meppel. De 38 jarige eigenaar uit Meppel heeft de diefstal aangegeven bij de politie.

*

Een 29 jarige inwoner uit Assen heeft dinsdagmorgen aangifte gedaan van diefstal van zijn rode VW Golf. Hij had de auto maandagavond geparkeerd bij zijn woning aan de Tiendlanden Dinsdagmorgen om zeven uur was de auto verdwenen.

*

Bij een inbraak in een woning aan de Gouwe in Assen zijn maandag op klaarlichte dag o.a. geld, sieraden een cd i speler en een stereo-installatie gestolen. Bij de inbraak die is gepleegd tussen twaalf en vier uur werden alle vertrekken en kasten doorzocht. Men is het huis binnengekomen na verwijdering van een kunststofraam naast de achterdeur.

*

Inbrekers hebben maandagavond bij een inbraak in een woning aan de Esweg in Eelde-Paterswolde en videorecorder en zo’n 100 cd’s gestolen. Men kwam binnen na vernieling van een ruit.

*
De politie heeft maandag tegen middernacht drie inwoners van Hooghalen aangehouden toen ze op heterdaad werden betrapt bij een inbraak in een caravan op een camping aan de Hof van Halenweg in Hooghalen. De mannen hebben de inbraak bekend en zijn na voorgeleiding aan de officier van justitie ingesloten.

*

Agenten van het politiebureau aan de Jhr. M.W.C. de Jongestraat in Klazienaveen ontdekten dinsdagmorgen toen ze om zeven uur voor de vroege dienst op het bureau kwamen dat er van de toegangsdeur twee ruiten waren vernield en dat binnen door rondvliegend glas en restanten van een stoeptegel twee bureau’s waren beschadigd.
Ook elders in de straat zijn vernielingen gepleegd.

*

De beheerder van een supermarkt aan de Albertsbaan in Roden is er door de politie op gewezen dat hij moet zorgen dat z’n winkelkarretjes na winkelsluiting binnenstaan.
De aanleiding was, dat de politie het afgelopen weekeinde in het centrum van Roden werd geconfronteerd met 7 vernielde winkelkarretjes van zijn bedrijf. De beheerder beloofde beterschap.

*

Bij snelheidscontroles in Hoogeveen heeft de politie maandag tussen elf en drie uur 230 bekeuringen uitgeschreven. De controles zijn gehouden op de Zuidwoldigerweg, de Mr. H. Smeengelaan en de Van Limburs Stirumlaan. De meeste overtredingen werden geconstateerd op de Zuidwoldigerweg. Daar liepen op een totaal van bijna 1000 auto’s zo’n 180 bestuurders een bekeuring op. De hoogst gemeten snelheid op de 50 kilometerweg was 88 km per uur

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe