Rodamco splitst in vier regionale onroerendgoedfondsen

Datum nieuwsfeit: 09-03-1999
Vindplaats 2
Rabobank Nederland

9 maart 1999 Laatste wijziging om 15:05

Rodamco splitst in vier regionale onroerendgoedfondsenRabobank Nederland, 26/2/1999

Aandeelhouders van Rodamco N.V. krijgen in ruil voor hun aandeel een belang in vier onafhankelijke, regionale onroerendgoedfondsen. Dit heeft het wereldwijd opererende Rodamco 6 maart aangekondigd. Het fonds wordt gesplitst in Rodamco North America N.V., Rodamco Continental Europe N.V., Rodamco United Kingdom N.V. en Rodamco Asia N.V. Doel van de splitsing is het verhogen van de aandeelhouderswaarde.
Gisteren heeft de directie met instemming van de raad van commissarissen besloten de splitsing op 29 juni 1999 voor te leggen aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders, nadat goedkeuring zal zijn verkregen van de toezichthoudende instanties. In december 1997 werd voor het eerst gemeld dat een splitsing werd overwogen. De huidige aankondiging komt na een zorgvuldige afweging van de alternatieven. De aandeelhouders van Rodamco N.V. krijgen op het moment van splitsing aandelen in elk van de vier onroerendgoedfondsen op basis van hun positie in Rodamco N.V. direct voorafgaand aan de splitsing. Details van de splitsingsverhouding worden in juni bekendgemaakt.