Apple PowerBook G3 in prijs verlaagd

Voor de wereldwijde markt

Apple's bekroonde PowerBook G3 nu verkrijgbaar vanaf Ÿ 4185

Aanbieding voorziet in gratis Connectix Virtual PC of 64 MB extra geheugen

Bunnik, 8 maart 1999 ­ Apple Computer, Inc. heeft de bekroonde PowerBook G3-serie sterk in prijs verlaagd. Met een prijs vanaf ¤ 1899 (oftewel Ÿ 4185) is de PowerBook de voordeligste draagbare computer met een 14,1-inch scherm die vandaag de dag verkrijgbaar is. Bovendien ontvangen klanten die tussen 15 maart en 30 april 1999 een PowerBook G3 aanschaffen gratis Connectix Virtual PC (met Windows 98) of 64 MB geheugen.

"Nu kunnen nog meer klanten overgaan tot de aanschaf van een bekroonde PowerBook G3-computer ­ een van de snelste en meest geavanceerde draagbare computers die momenteel verkrijgbaar zijn", aldus Phil Schiller, Vice President Worldwide Product Marketing. "En met Virtual PC is de PowerBook G3 bij uitstek geschikt voor zowel Macintosh als Windows-programma's."

De PowerBook G3-computers zijn ideaal voor ontwerpers, docenten, studenten en zakenlieden, en combineren een aantrekkelijk industrieel ontwerp met een geavanceerde PowerPC G3-processor met een kloksnelheid van 233, 266 of 300 MHz. De PowerBooks zijn geprijsd vanaf ¤ 1899 (Ÿ 4185), maar bieden functies die door de concurrentie doorgaans alleen worden aangeboden in zogenaamde "high-end"-producten van minimaal Ÿ 7500. Alle 14,1-inch PowerBook G3-modellen zijn standaard uitgerust met een groot L2-cachegeheugen, een ingebouwde 56K-modem, een S-video-uitvoerpoort (voor presentaties), een krachtige ATI Rage LT Pro-controller voor grafische versnelling, een SCSI-poort en verwisselbare uitbreidingsnissen met ruimte voor twee batterijen.

Behalve een voordelige aanschafprijs biedt Apple haar klanten een tijdelijke PowerBook G3-aanbieding. Deze aanbieding voorziet in een gratis manier om Windows-programma's te gebruiken via Connectix Virtual PC 2.1 met Windows 98-programmatuur, of om de algehele systeemprestaties te vergroten door toevoeging van 64 MB geheugen. Deze aanbieding is geldig voor klanten die een PowerBook aanschaffen bij een geautoriseerde Apple Reseller of bij The Apple Store (www.apple.com/nlstore). De aanbiedingscoupon met de volledige voorwaarden is verkrijgbaar via de Apple website (www.apple.com/promo), en bij geautoriseerde Apple Resellers en eventuele andere Apple leveranciers.

© 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo en PowerBook zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. Andere merk- en productnamen die worden genoemd, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62