Ahold USA bundelt administraties werkmaatschappijen in VS

Persbericht Koninklijke Ahold

Ahold USA bundelt administraties van alle werkmaatschappijen in VS

Nieuw financieel centrum in Carlisle, Pennsylvania

Zaandam, Nederland; Atlanta, Georgia (VS); 9 maart 1999 - Ahold USA Inc, het regionale hoofdkantoor van de Ahold-activiteiten in de VS, heeft vandaag bekend gemaakt dat het de administratieve afdelingen van de vijf Amerikaanse Ahold-werkmaatschappijen gaat bundelen in een nieuw financieel centrum onder de naam Ahold Financial Services. "Met één centraal financieel centrum in de VS benutten we optimaal de schaalgroottevoordelen van de vijf afzonderlijke supermarktketens in Amerika", zegt Bob Tobin, lid van de Raad van Bestuur van Ahold en President/CEO van Ahold USA. 'Het financieel centrum betekent dat de kosten zullen dalen. Het versterkt onze concurrentiepositie en draagt eraan bij dat de integratie van nieuwe acquisities nog efficiënter kan verlopen.'

Zodra de bundeling van alle vijf administratieve afdelingen in één centrum is afgerond, kan Ahold USA jaarlijks belangrijk besparen op indirecte kosten. Het nieuwe financiële centrum wordt gevestigd in Carlisle, Pennsylvania, waar ook het hoofdkantoor staat van Giant-Carlisle. Naar verwachting zal het centrum begin 1999 operationeel zijn. Brian Fields is benoemd tot Vice President Ahold Financial Services. Hij rapporteert aan Ahold USA Inc., gevestigd in Atlanta, Georgia.

Ahold Public Relations, tel: 075-659.57.20.

In dit persbericht staan 'forward-looking statements' volgens de betekenis in de Amerikaanse federale wetgeving inzake effecten. De uiteindelijke resultaten kunnen aanmerkelijk verschillen ten opzichte van de voorbeschouw-ende verklaringen, aangezien deze onderhevig zijn aan risico's, onzekerheden en andere factoren. Deze factoren betreffen onder meer (i) algemene economische omstandigheden en wijzigingen in rentestanden in de landen waar Ahold actief is, (ii) toename van concurrentie en (iii) schommelingen in wisselkoersen tussen de Nederlandse gulden en andere valuta waarin de activa, schulden en bedrijfsresultaten worden aangeduid, met name de Amerikaanse dollar. Veel van deze factoren zijn voor Ahold niet beheersbaar en evenmin voorspelbaar. Wij verwijzen U voor een gedetailleerdere bespreking van de risico's, onzekerheden en andere factoren naar Ahold's Annual Report on Form 20-f voor het boekjaar 1997.