Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Symposium Corporate Identity: Cultuur, Communicatie & Design

Datum nieuwsfeit: 09-03-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT





Symposium Corporate Identity: Cultuur, Communicatie en Design



Nijmegen, 18 januari 1999



Stichting Babylon & Bedrijf organiseert in samenwerking met de Beroepsvereniging voor Communicatie een symposium met het thema ‘Corporate Identity: Cultuur, Communicatie en Design’. Het symposium zal plaatsvinden op 9 maart 1999 in vergader- en trainingscentrum Jonkerbosch te Nijmegen.



Vanuit communicatieoogpunt is identiteit een belangrijk gegeven: de identiteit van een organisatie vindt immers zijn weerslag in het imago, in wat anderen van die organisatie vinden. Tegenwoordig is het voor organisaties steeds belangrijker om zich te onderscheiden van de concurrentie. Uitingen en presentaties van bedrijven beginnen echter steeds meer op elkaar te lijken. Wil een organisatie zich onderscheiden, dan zal dit moeten komen uit de haar identiteit. Deze identiteit kan een organisatie naar buiten brengen door middel van communicatie en design. Het gaat hierbij om het communiceren naar externe én interne doelgroepen. Dat deze identiteit op de juiste manier wordt gecommuniceerd, is van essentieel belang. De organisatoren van het symposium willen het belang van corporate identity benadrukken en de deelnemers meer informatie geven over de componenten die de corporate identity vormen: cultuur, communicatie en design.



Programma

Het symposium start met drie inleidingen waarin de theoretische kant van het onderwerp wordt belicht. Zo zal dr. A.C.J.M. Olsthoorn, auteur van het proefschrift ‘Cultuur en communicatie: een verkenning naar de samenhang tussen bedrijfscultuur en communicatiebeleid’, ingaan op de relatie tussen organisatiecultuur en corporate identity en de wijze waarop deze zich manifesteert in een organisatie. Dr. J. van Rekom, auteur van het proefschrift ‘Corporate identity: ontwikkeling van het concept van een meetinstrument’, zal spreken over het meetbaar maken van een corporate identity en het belang hiervan voor een juiste communicatie van de corporate identity. Het ochtendgedeelte wordt afgesloten door de heer H.P. Brandt, directeur Total Design in Amsterdam, die in zal gaan op het meest expliciete deel van corporate identity: het design, dat de kernwaarden van de organisatie in beeld brengt voor de ontvanger.



In de middag worden workshops verzorgd door professionals uit de praktijk. Zij zijn afkomstig van (communicatie)adviesbureaus die zich hebben gespecialiseerd in corporate identity, zoals Burson-Marsteller en van bedrijven die zich actief bezighouden met hun corporate identity, zoals Fortis Nederland en NUON.



Organisatie

De organisatoren van dit symposium zijn allen studenten Bedrijfscommunicatie aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen. Deze studie is een praktijkgerichte academische opleiding die kennis en vaardigheden met elkaar verbindt. De studie leidt studenten op tot deskundigen die geleerd hebben de interne en externe communicatie van organisaties te verbeteren.



Meer informatie

De kosten voor deelname bedragen f 275,-. Studenten betalen f 37,50. Meer informatie is te verkrijgen bij de symposiumcommissie van Stichting Babylon & Bedrijf, tel. 024-3612790 of e-mail (aagten@dds.nl)



reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie