3Com Europees marktleider in organizers

Datum nieuwsfeit: 10-03-1999

3Com Europees marktleider in organizers

Palm Computing-platform veruit grootste volgens IDC

Maarssen / Brussel, 10 maart 1999 - 3Com's dochterbedrijf Palm Computing heeft volgens onderzoeksbureau IDC een marktaandeel bereikt van 46,8 procent in de Europese markt voor personal organisers. Met dit resultaat blijft het bedrijf de naaste concurrent maar liefst 17,1 procent voor.

De cijfers van IDC bevestigen het enorme succes van de Palm Computing organisers in de Europese consumenten- en zakenmarkt. De bijzonder compacte producten bieden gebruikers simpele en snelle toegang tot informatie op basis van een open platform. Volgens IDC zal Palm OS in 1999 het meest gebruikte besturingssysteem worden in de markt voor organisers. Bovendien groeit het aantal applicaties voor het platform fors; wereldwijd houden meer dan 12.000 software-ontwikkelaars zich bezig met het ontwikkelen van applicaties en hardware-uitbreidingen. Op mondiaal niveau is de hegemonie van het Palm Computing-platform nog overtuigender: het wereldwijde marktaandeel van Palm Computing bedraagt 63 procent (Dataquest 1998) en het bedrijf heeft zelfs 72 procent van de Amerikaanse markt voor organisers in handen. Het Palm Computing-platform kent inmiddels een installed base van meer dan twee miljoen gebruikers.

Het Palm Computing-platform
Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V, Palm IIIx en Palm III connected organizers van 3Com en de handcomputers van 3Com's strategische OEM-partners. Die partners zijn onder meer IBM, dat de IBM Workpad PC Companion op de enterprisemarkt aanbiedt; Franklin Covey, dat Palm-producten voor zowel de consument als de enterprise-omgeving levert; QUALCOMM, dat dit jaar de pdQ CDMA Digital Smartphone gaat leveren, en Symbol Technologies, dat de SPT 1500 met barcode-scanning levert voor inzet in retail, logistiek, gezondheidszorg en productie-omgevingen.

Over het Palm Computing-platform

Het Palm Computing-platform is de basis voor de succesvolle Palm V en Palm III(x) connected organizers van 3Com en de handheld producten van 3Com's strategische OEM-partners, waaronder IBM, Franklin Covey, QUALCOMM en Symbol Technologies. De Palm Computing-producten vinden hun toepassing in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke omgeving en worden ingezet voor toepassing in onder meer retail, logistiek, gezondheidszorg en productie. Met meer dan 2 miljoen verkochte exemplaren en een mondiaal marktaandeel van 75 procent zijn de Palm Computing-producten de meest succesvolle organizers ter wereld en de HotSync-technologie is ook de meest toegepaste synchronisatietechniek. Er zijn inmiddels duizenden applicaties, tools en services voor het Palm Computing-platform beschikbaar en er werken meer dan 12.000 ontwikkelaars aan nieuwe applicaties en hardware-uitbreidingen. Palm onderhoudt websites op www.palm.com.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie