Shell Chemicals rondt verkoop aandelen WAVIN af

Datum nieuwsfeit: 10-03-1999
08-10-1999

Shell Chemicals rondt verkoop aandelen WAVIN aan CVC Partners af

ROTTERDAM - Shell Petroleum N.V. heeft de verkoop van haar 50% aandeel in WAVIN B.V. (Europa’s grootste producent van plastic pijpleiding systemen) aan CVC Capital Partners afgerond. De betrokken autoriteiten hebben met de verkoop ingestemd. Op 10 december vorig jaar had Shell al aangekondigd haar belang in WAVIN aan CVC te willen verkopen. De andere aandeelhouder in WAVIN, WMO (Waterleiding Maatschappij Overijssel), zal haar aandeel behouden.

Deze verkoop is een belangrijke stap in de desinvesteringsdoelstellingen van Shell Chemicals in 1999. Gesprekken over de verkoop van de belangen van de Koninklijke/Shell Groep op het gebied van PVC- en VCM-productie zijn gaande.
CVC Capital Partners is een van Europa’s grootste investeringsmaatschappijen en beheert een kapitaal van meer dan 4 miljard dollar. CVC heeft haar hoofdkantoor in Londen en heeft vestigingen in alle belangrijke Europese financiële centra. CVC heeft een uitstekende staat van dienst waar het gaat om investeringen in ondernemingen met een sterke marktpositie. WAVIN is gevestigd in Zwolle, realiseerde een omzet over 1998 van 1,7 miljard gulden, en telt 4.500 medewerkers in meer dan 35 locaties in Europa. WAVIN neemt ook deel in ondernemingen in Austraal-Azië.