Politiebericht Groningen / Haren

Persberichten stad Groningen/

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Rijverbod en boete vrachtwagenchauffeur

Dinsdagmiddag is bij een controle op de Rijksweg een 37 jarige vrachtwagenchauffeur uit Estland gecontroleerd op de rijtijdenwet. De man bleek te lang achter het stuur te hebben gezeten en kreeg een boete van f 600.- en een rijverbod van acht uur.

Bromfietser gewond
Door het plotseling opengooien van een autoportier op de Westersingel is dinsdagavond een 19 jarige bromfietser uit Groningen ten val gekomen. De jongeman liep beenletsel op en is door de GG&GD behandeld.

Twee gestolen auto's in Haren
Maandagnacht zijn vanaf de Slauerhofflaan en de Hugo de Vriesweg in Haren twee auto's weggenomen. De wagen die van de Slauerhofflaan is gestolen is in de loop van de dinsdag in Zuidlaren teruggevonden. Gezien de schade aan de auto is deze gebruikt bij de 'ramkraak' maandagnacht bij een juwelier in Haren.

Twee kleine hennepkwekerijen opgerold
De politie heeft dinsdagavond op twee adressen kleine hennepplantages opgeruimd. In een slaapkamer aan de Guldenstraat bevonden zich 155 planten in een woning aan de Schumanstraat trof de politie 120 planten en 425 gram weed aan. In de woning aan de Guldenstraat heeft de politie een 40 jarige man aangehouden. De planten zijn vernietigd en de bijbehorende apparatuur is in beslag genomen.

Tippelaarster op de bon
Een 29 jarige vrouw uit Groningen is dinsdag rond 22.00 uur aangehouden op de Noorderhaven wegens tippelen. De tippelaarster krijgt een boete en komt in aanmerking voor een verblijfsontzegging omdat zij al eerder is gewaarschuwd.

Dronken man zwaait met neprevolver
Dinsdagavond troffen politieagenten in de Bessemoerstraat een dronken man aan die met een revolver liep te zwaaien. Bij controle bleek het een speelgoedwapen. Na inbeslagname van het speeltuig is de man op zijn ouderlijk adres afgeleverd.

Inbreker gepakt op Damsterdiep
Omdat het optische alarm was afgegaan van een autobandenbedrijf aan het Damsterdiep namen agenten polshoogte bij de zaak. Behalve geopende toegangsdeuren troffen zij ook een 30 jarige man uit Groningen aan die spontaan de inbraak bekende. Hij was via een stukgegooide ruit naar binnengekomen. De man is ingesloten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010