Cursus kinder- en tienerpastoraat

Datum nieuwsfeit: 10-03-1999

Cursus kinder- en tienerpastoraat

De schoolgaande jeugd komt vaak op heel jonge leeftijd in aanraking met ernstige problemen. Velen van hen raken hierdoor in nood. Bovendien zijn daar de problemen die bij een ontwikkelingsfase horen. Ook die kunnen schade aanrichten.

De ervaring in het pastoraat aan volwassenen leert dat veel problemen ontstaan zijn op jongere leeftijd. Problemen die in de kinder- en tienertijd ontstaan zijn, worden door de jaren heen complexer en levensgroot. In een veel later stadium komt er uiteindelijk een hulpverlener aan te pas.

Ligt het niet voor de hand om te concluderen dat God in een veel vroeger stadium bij de situatie betrokken kan worden?

Het is belangrijk om de schade op geestelijk , sociaal en emotioneel terrein te onderkennen op jonge leeftijd en hulp te bieden vanuit Christelijke bewogenheid en met Bijbelse principes.

Stichting Chris heeft kinderen en tieners als doelgroep. Inzicht in en begrip van de leefwereld van kinderen en tieners zijn voorwaarden om hen in pastoraat te kunnen helpen.

De cursus kinder- en tienerpastoraat biedt een Bijbels kader en praktische informatie voor begeleiding van kinderen en tieners. Cursisten verwerven inzicht in kinderproblemen. Zij leren overdragen hoe God zorgzaam betrokken wil zijn bij kinder- en tienerproblemen. Ook leren zij, waar mogelijk, daadwerkelijk hulp te bieden.

Docenten in de cursus zijn:
Arie Baak (O.Z.G.)
Ria de Baat (Remedial Teacher)
Rob Hondsmerk (Stichting Chris)
Els Kok (Stichting Chris)
Henny Krösschell (Stichting De Wissel)
Klaas Ter Mors (Advocaat/Procureur)
Willem De Vink (Stichting Wereldtaal)
Jef De Vriese (C.P.C.)

De cursus wordt gegeven in Zwolle en Dordrecht.

Meer informatie nodig? Vraag dit op via email:

email : (help@chris.nl)