Politiebericht Drenthe

10:58 donderdag 11 maart 1999

Bert Visser

*
Een 85 jarige vrouw uit Meppel is woensdagmiddag ernstig gewond naar het ziekenhuis in Meppel vervoerd nadat ze op een voetgangersoversteekplaats was aangereden door een auto, bestuurd door een 26 jarige automobiliste uit Meppel. De hoogbejaarde vrouw had o.a. een hersenschudding, een gebroken been een gebroken elleboog. De bestuurster verklaarde de oude dame niet te hebben gezien.

*
Bij een eenzijdige aanrijding op het Zuideropgaande in Hollandscheveld zijn woensdagavond een 22 jarige man en een 17 jarige vrouw uit Hoogeveen gewond geraakt en overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen De man kwam door nog onbekende oorzaak in de linkerberm, botste tegen een boom en kwam uiteindelijk midden op de weg tot stilstand.Omstanders hebben de inzittenden uit de auto gehaald. De bestuurder was gewond aan zijn gezicht. De verwonding inzittende vrouw is niet bekend maar ze was wel aanspreekbaar.
Van de bestuurder is in het ziekenhuis een bloedproef genomen.

*
Een 42 jarige vrouw uit Eext moest woensdagnacht constateren dat onbekenden uit het wrak van haar auto de radio, haar rijbewijs en een aantal bankpasjes hadden gestolen in de tijd dat zij de politie belde om te melden dat ze op de Eexterzandvoort bij het ontwijken van drie reeën met haar auto van de weg was geraakt.
Haar auto is geheel vernield afgesleept.

*

De service-auto die woensdagmiddag is gestolen bij een tankstation aan de Poststraat in Assen, is dezelfde dag, ’s avonds tegen half acht teruggevonden aan de Weteringestraat in de Assen wijk Pittelo. De auto werd ontdekt door een kennis van de eigenaar. Na een achtervolging liet de bestuurder de auto achter en is er te voet vandoor gegaan. Volgens getuigen gaat het daarbij om een ongeveer 20 jarige vrouw die was gekleed in een blauwe spijkerbloes en een grijze broek.

*

Woensdag zijn bij een inbraak in een vrijstaande woning aan de Vaart in Assen een portemonnee en een aantal bank- en andere pasjes gestolen. De bewoonster ontdekte de inbraak toen ze ’s avonds tegen negen uur thuiskwam. De dader heeft om binnen te komen het kozijn van een draairaam vernield.

*
In Leutingewolde zijn woensdagavond bij een inbraak in een woning aan de Turfweg een televisie en een videorecorder gestolen De dader heeft daar, vermoedelijk met een koevoet, een uitzetraam vernield.

*

Onbekenden hebben woensdag bij een inbraak in een cafe/restaurant aan de Heuvelenweg in Dwingeloo voor zo’n 450 gulden aan shag, marsen , nutsen en pakjes vloei gestolen.
Omwonenden hebben niets gezien of gehoord.

*
De politie van Emmen heeft woensdagnacht aan de Spoorstraat een 28 jarige man uit die plaats aangehouden die wordt verdacht van het vernielen van twee ruiten bij het station in Emmen. Een getuige had gezien dat de man een draadglasruit van een deur had ingeschopt en dat hij een grote ruit van een reclamevitrine had vernield.
De man is ingesloten.

*
De politie heeft woensdagavond omwonenden van een bedrijfspand aan de Leemdijk in Smilde gewaarschuwd om deuren en ramen gesloten te houden in verband met het gevaar voor de neerslag van asbest, tengevolge van een brand in het bedrijvenpand.
De brand is vermoedelijk ontstaan in een palltethandel en overgeslagen naar een garagebedrijf dat in hetzelfde pand gevestigd is. Naar de oorzaak van de brand wordt een onderzoek ingesteld.

*
In De Groeve is woensdagavond aan de Pelincksweg een paardenschuur afgebrand. De paarden konden door de bewoners op tijd uit de schuur worden gehaald. Volgens de brandweer was kortsluiting de vermoedelijke oorzaak van de brand.

*
De politie van Meppel heeft woensdagmiddag een 33 jarige inwoner van Giethoorn uit het ziekenhuis verwijderd.
De man was dronken en wilde in die toestand een vriend bezoeken die in het ziekenhuis lag.
Hij mag terugkomen als hij nuchter is.

*
De politie van Meppel heeft woensdagmiddag een 33-jarige man uit Arnhem in verzekering gesteld omdat hij wordt verdacht van meervoudige winkeldiefstal. De man werd aangehouden na een melding van het personeel van een winkel uit de Hoofdstraat dat hij daar een chocolade paasei had gestolen. In zijn auto trof de politie voor zo’n 1000 gulden aan goederen aan van winkels in Hoogeveen en Meppel. Tijdens het verhoor bekende de man dat dit zijn gemiddelde dagopbrengst was. De man kwam voor soortgelijke feiten ongeveer 40 keer voor in de politie administratie. Hij heeft vrijwillig afstand gedaan van de goederen en zijn auto is voorlopig in beslaggenomen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe