Politiebericht stad Groningen

Korps: Groningen, plaats: Groningen
Persberichten stad Groningen donderdag 11 maart 1999/

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Bromfietser vliegt over motorkap heen

Doordat een 17-jarige bromfietser geen voorrang verleende aan een 39-jarige automobilist op de kruising fietspad Beijumerweg met de Grevingaheerd veroorzaakte hij een aanrijding. Tengevolge van de klap vloog hij over de motorkap van de auto en belandde aan de andere zijde van de wagen. Het letsel bleek mee te vallen; een pijnlijke rug en knie waren zijn deel.

Man aangehouden voor brandstichting
Woensdagavond rond 23.00 uur kwam er onder de deur van een flatwoning aan het Kraaienest rook vandaan. De brandweer forceerde de deur en bestreed de brand. De ondergelegen woning liep waterschade op. Gezien het feit dat er op meerdere plaatsen in de woning brandhaarden waren werd brandstichting vermoed. De 43-jarige bewoner die twee uur later bij zijn flat arriveerde is aangehouden op verdenking van brandstichting. Hij is ingesloten.

Autodief gepakt
Politieagenten zagen woensdag rond middernacht een 34-jarige man waarvan bekend is dat hij vaker auto's steelt in de Nieuwstad in een wagen rijden. Bij controle bleek de auto in november 1998 gestolen te zijn in Drenthe. De bestuurder was inmiddels verder gereden en de auto werd met doorverbonden bedrading aangetroffen in de Haddingestraat. De 34-jarige man is aangehouden op de Vismarkt en overgebracht naar het bureau.

Aanhouding wegens belediging
Een 20-jarige man die samen met een leeftijdsgenoot woensdagnacht gecontroleerd werd op de Kastanjelaan in verband met eventuele betrokkenheid bij een poging diefstal van een fiets vanaf de Noorderstationstraat beledigde middels een gebaar de politiemensen. Bij zijn aanhouding verzette zijn maatje zich tegen de aanhouding waarop ook hij werd aangehouden. Na verhoor en voorzien van een bon zijn beide heren op vrije voeten gesteld.

Auto uitgebrand
Op het fietspad van de Planetenlaan is woensdagnacht een auto uitgebrand. De brandweer doofde de vlammen en een bergingsbedrijf voerde de resten af. De eigenaar van de auto was 's nachts niet te bereiken zodat nadere bijzonderheden ontbreken.

Voor nader informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010