Engineering Award 1998 kent twee prijzen toe

Datum nieuwsfeit: 11-03-1999

Jury Business Engineering Award 1998 kent twee prijzen toe op ABE seminar
Instituut Effatha en René van Loon Elektro succesvol

Voor de eerste maal twee prijzen toegekend

De Business Engineering Award 1998 werd dit jaar voor de eerste maal verdeeld over twee bedrijven. Volgens de jury verdienen beide organisaties de prijs, maar omdat er slechts één 'traditionele' Award met bijbehorend kunstvoorwerp gebruikelijk is, kreeg Instituut Effatha deze prestigieuze prijs en werd de Business Innovation Award 1998 toegekend aan René van Loon Elktro BV.
Eerstgenoemde verdiende hiermee de postdoctorale studieplaats aan de TU Eindhoven, terwijl Fontys Hogescholen voor Van Loon een plaats beschikbaar stelde voor de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde. De Business Engineering Award werd voor de derde achtereenvolgende maal uitgereikt. Aan de hand van een ingediende case, worden deelnemende organisaties beoordeeld en ondervraagd naar o.a. veranderingsprocessen, gebruikt instrumentarium, innovativiteit en 'bereikt succes' in hun organisatie.

Effatha en Van Loon voorop in
'bedrijfsveranderingsproces'
Instituut Effatha, een instituut voor doven,heeft volgens de jury de organisatie met gelijkblijvende middelen dusdanig verbeterd, dat de prestaties van de dove mens significant vooruitgaan.
René van Loon Elektro kreeg
zijn prijs voor het grote innoverende vermogen om zichtbare en onzichtbare installatieproducten te demonsteren en te verkopen. De jury sprak hier van een fundamenteel nieuwe business-aanpak.

Grote belangstelling voor ABE-seminar 'Oud
geleerd is jong gedaan'
De sprekers, diverse hoogleraren en vooraanstaande personen van commerciële instellingen en overheden, besteedden uitgebreid aandacht aan uiteenlopende onderwerpen. Issues die op het seminar aan bod kwamen waren o.a.: kennismanagement, creatieve processen, effectieve inzet van informatie- en communicatietechnologie en de inzet van flexibele arbeid in relatie tot het behoud van kennis en kernexpertise.  De verschillende invalshoeken van de sprekers
(theoretisch / praktijkgericht) leidden tot interessante discussies op het drukbezochte seminar (ruim 180 personen), dat werd georganiseerd door de Associatie Business Engineers. De organisatie was zeer te spreken over de locatie. Wat hen betreft heeft het Evoluon zich bewezen als World Class Conference Centre.

ABE: een heterogeen gezelschap van Business
Engineers
De ABE is een dynamische organisatie die zich
bezighoudt met het professionaliseren van het vakgebied Business (Proces) Engineering. De Leden van de Associatie zijn dagelijks beroepsmatig bezig met het vormgeven c.q. veranderen van ondernemingen en (semi) overheidsinstanties. Zodoende beschikken zij over een uitgebreid kennisdomein van theorieëen, modellen en praktijkervaringen en dragen hun inzicht vanuit hun eigen disciplines aan elkaar over.

Voor meer informatie over de
ABE Award 1998, kunt u contact opnemen met:
Associatie Business Engineers - dhr. B. Dijkdrenth - tel. 033 - 2458
e-mail bj.dijkdrenth@a-b-e.nl - internet www.a-b-e.nl

Voor meer informatie over de
winnaars en hun cases kunt u direct informatie verkrijgen bij de contactpersonen van de genoemde organisaties.

Winnaar Business Engineering
Award 1998:
Chr. Instituut voor Doven
Effatha
dhr. H. Mulder / directeur Innovatie
tel. 070 - 3073 500 / fax. 070 - 3073 600 /
e-mail iac@effatha.nl / internet www.effatha.nl

Winnaar Business Innovation Award

René van Loon Elktro BV

dhr. J.W. Theuns / Marketing Manager
tel.
0162 - 377 507 / fax. 0162 - 320 936 / e-mail info@vanloon.com / internet www.vanloon.com

Voor meer informatie over het
ABE-seminar, kunt u contact opnemen met:
Associatie Business Engineers - mevr. A.
Bulten -  tel. 030 - 2943 869 / fax 030 -

e-mail kei@knoware.nl  / internet www.a-b-e.nl