Paribas Deelnemingen participeert in Bibit Billing Services

Datum nieuwsfeit: 11-03-1999

Amsterdam, 11 maart 1999

Paribas Deelnemingen N.V. neemt een participatie in Bibit Billing Services B.V. (Bibit).

Paribas Deelnemingen N.V., de Nederlandse dochtermaatschappij van Compagnie Benelux Paribas (Cobepa), heeft samen met Twinning Groei Fonds een belang van ruim 30% verworven in Bibit Billing Services B.V.

Bibit is een onafhankeliijke start-up IT onderneming die faciliterende Internet Billing and Payment Services aanbiedt aan instellingen welke actief zijn op het gebied van E-commerce. Bibit verzorgt de complete transactie verwerking, waarbij zij de rol vervult van een verrekenkantoor tussen merchants (of content providors), hun klanten en de financiële instellingen. Bibit ontwikkelt de betalingsmethodieken niet zelf maar biedt faciliterende diensten voor bestaande methodieken aan.

De Payment Service voorziet merchants van een grote keuze van Internet betalings-methodieken voor hun klanten. De tenuitvoerlegging, de werking en het onderhoud van de verschillende methodieken worden gedaan door Bibit.

De Billing Service geeft content providors de mogelijkheid om hun produkten op abonnements of transactie basis te verkopen via Internet. Verder worden de merchants en de klanten voorzien van een on-line site waar zij inzage kunnen krijgen in hun rekeningen, deze kunnen betalen en waar zij zich kunnen registreren voor nieuwe abonnementen.

De klantenlijst van Bibit bestaat nu al uit vooraanstaande ondernemingen die actief zijn op het gebied van E-commerce, waaronder.: Amsterdam Exchanges (AEX / Tijd-BeursMedia), PersCombinatie Meulenhof (PCM), Boeknet.

De investering wordt deels gefinancierd door Twinning, het door Economische Zaken gesteunde initiatief ter stimulering van de Nederlandse ICT-sector. Deze transactie is de eerste gezamelijke investering van het Twinning Groei Fonds en een participatiemaatscappij.

Paribas Deelnemingen is de Nederlandse dochteronderneming van Compagnie Benelux Paribas (Cobepa), een participatiemaatschappij en zakenbank genoteerd op de aandelenbeurzen van Brussel, Amsterdam en Luxemburg.

Contactpersonen : Robert Weaver bij Bibit Billing Services B.V.: 00.31.346.55.20.91 of Hans Wackwitz bij Paribas Deelnemingen : 00.31.20.56.75.300 of Christophe Evers bij Cobepa : 00.32.2.213.32.10