Vonnis inzake erkenning VVMC aangehouden

Datum nieuwsfeit: 11-03-1999
Vakvereniging Voor Machinisten en Conducteurs

Rechter houdt vonnis aan.

11 maart 1999

Beste Collega,

De VVMC heeft via haar advocaat vernomen, dat de rechtbank de uitspraak inzake de erkenning, die officieel vandaag zou worden bekend gemaakt, is aangehouden. Als voorlopige datum voor een uitspraak is nu 7 april vastgesteld. Als oorzaak geeft onze advocaat, de grote drukte bij de rechtbank aan. Tevens moet hierdoor volgens hem rekening worden gehouden met een hernieuwd uitstel. De VVMC betreurt de gang van zaken, maar ziet in dat dit proces niet te beïnvloeden is.

Vandaag heeft het hoofdbestuur de kaderleden tijdens de Raad van Advies ingelicht. Zij toonden alle begrip voor de situatie.

Ter herinnering het volgende. De aanleiding tot deze hele rechtsgang is gelegen in het feit dat de coalitie van alle vakbonden bij NSR al eerder kleur heeft bekend door er bij de directie van NSR op aan te dringen de VVMC niet te erkennen. Hierdoor wordt de VVMC de mogelijkheid ontnomen verantwoordelijkheid te nemen en haar standpunten kenbaar te maken in het formele vakbondsoverleg. Mochten de collega vakorganisaties inmiddels hun standpunt hebben gewijzigd, dan zien wij gaarne een uitnodiging van de directie NSR voor het vakbondsoverleg tegemoet. VVMC is dan ook zeer benieuwd naar de wijze waarop de belangen van het personeel daar worden behartigd.

Indien er met betrekking tot de erkenning nadere informatie beschikbaar komt, dan heeft de VVMC meer dan voldoende middelen om deze informatie met haar leden te delen.

Met vriendelijke groet,

Het Hoofdbestuur