Corel brengt Linux naar de desktop

Datum nieuwsfeit: 11-03-1999

Corel brengt Linux® naar de desktop

Plannen voor‘onzichtbaar’ Linux-besturingssysteem en gebruiksvriendelijke interface

Ottawa, Canada — 8 maart 1999 — Corel Corporation heeft vandaag een plan geïntroduceerd om een gebruiksvriendelijke, makkelijk te installeren interface voor het Linux®-besturingssysteem te ontwikkelen. Het bedrijf deed dit tijdens het LinuxWorld-congres in San Jose (Californië).

Deze aankondiging werd gedaan tijdens de eerste grote beurs voor commerciële toepassingen van het Linux-besturingssysteem door president-directeur dr. Michael Cowpland van Corel Corporation. Hij verwacht de introductie in november van dit jaar.

“We zijn van plan Linux te vereenvoudigen door een gemakkelijk toegankelijke desktopomgeving te creëren,” aldus Cowpland. “Linux wordt dan beschikbaar voor alle computergebruikers die van de voordelen ervan willen profiteren.”

De nieuwe Corel-versie van Linux zal vooral gericht zijn op eenvoudige installatie en een grafische gebruikersinterface (GUI) die bovenop het besturingssysteem wordt geplaatst, vergelijkbaar met de interfaces voor Windows® of Macintosh® OS. Corel verwacht dit jaar ook Linux-versies van WordPerfect® Office 2000 op de markt te brengen, die in 2000 zullen worden gevolgd door CorelDRAW® en Corel PHOTO-PAINT® voor Linux.

“De reputatie die Linux heeft als moeilijk te gebruiken besturingssysteem wordt volkomen achterhaald,” zo verklaarde dr. Cowpland. “Iedereen zal in staat worden gesteld de kracht en stabiliteit van Linux te ervaren zonder ingewikkelde codes te hoeven leren.”

Het besluit van Corel om een gebruiksvriendelijke versie van Linux te ontwikkelen is geheel in lijn met de bedrijfsvisie dat consumenten zelf moeten kunnen kiezen onder welk besturingssysteem zij hun toepassingen willen gebruiken.

Corel Corporation Corel Corporation is internationaal erkend als ontwikkelaar van bekroonde grafische en zakelijke productiviteitstoepassingen. De ontwikkeling van toonaangevende producten zoals de CorelDRAW™-lijn van grafische toepassingen en de Corel® WordPerfect® Suite met waardevolle programma’s voor zakelijk gebruik gaat voortdurend door om tegemoet te komen aan de behoeften van de zakelijke, individuele en academische markt. Op zoek naar nieuwe waarde, compatibiliteit, keuzemogelijkheden en open standaards ontwikkelt Corel steeds nieuwe producten voor de platforms van Windows®, Macintosh®, UNIX, Linux® en Java™. Corel staat genoteerd op de Nasdaq Stock Market? (onder de naam COSFF) en op de aandelenbeurs van Toronto (onder de naam COS). Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van Corel: www.corel.com.

-30-

Corel, WordPerfect, CorelDRAW en het Go Further-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Corel Corporation of Corel Corporation Limited. Alle overige namen van producten en bedrijven zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van de desbetreffende bedrijven of personen.