Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 12-03-1999

Donderdag 11 Maart

SNELHEIDSCONTROLE

De politie heeft woensdagmiddag van 12.30 tot 16.00 uur op de Peelweg in Zeeland snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 714 voertuigen waarvan er 151 harder reden dan 80 kilometer per uur. De snelste reed 140 km.

GEWONDEN BIJ AANRIJDINGEN

Woensdagavond is op de Udenseweg in Veghel een 16-jarig meisje uit Veghel gewond geraakt. Het meisje reed met haar bromfiets over het fietspad toen zij werd aangereden door een 24-jarige autobestuurder uit Uden die vanaf de benzinepomp de weg opreed. Het meisje kwam vanuit de richting Uden en reed in de richting Veghel, terwijl aan die kant het fietspad bestemd is voor het verkeer uit tegenovergestelde richting. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel, alwaar bleek dat zij enkele kneuzingen had opgelopen en een gebroken teen. Diezelfde avond rond 19.30 uur raakte een negenjarige jongen uit Uden gewond toen hij met zijn fiets op de kruising Wilhelminastraat - Abdijlaan in Uden geen voorrang verleende aan een 33-jarige autobestuurder uit Aarle-Rixtel. De jongen, die geen licht op de fiets had, kwam ten val en is overgebracht naar het ziekenhuis waar alleen wat kneuzingen en enkele blauwe plekken werden geconstateerd. Vanmorgen om 07.30 uur is op de Erpseweg in Boekel een inwoner van Boekel, leeftijd nog niet bekend, gewond geraakt toen hij met zijn auto door nog onbekende oorzaak in een flauwe bocht op de verkeerde weghelft terecht kwam. De Boekelaar botste frontaal op een vrachtwagen die bestuurd werd door een 45-jarige chauffeur uit Deurne. Het slachtoffer raakte bekneld en moest door de brandweer uit zijn auto worden bedrijd. Hij is met een hoofdwond en letsel aan een arm overgebracht naar het ziekenhuis. De vrachtwagenchauffeur kwam met de schrik vrij. De vrachtwagen met oplegger reed zich tijdens de aanrijding vast in de berm; voor het vervoer van de vijftig ton veevoer moest een oplegger uit Helmond komen.

RESULTATEN VERKEERSCONTROLE

Tijdens de algehele verkeerscontrole die de politie vandaag gehouden heeft op de N277 zijn 97 voertuigen gecontroleerd. De politie deelde 68 processen-verbaal uit, voor het meerendeel voor het niet tonen van het rijbewijs, niet dragen van de gordel en het onverzekerd rijden. Een bestuurder kreeg een proces-verbaal omdat hij een groot mes en een wapenstok bij zich had. Twee auto's staan vooralsnog aan het bureau omdat de bestuurders geen verzekering konden regelen. Op de Middenpeelweg werden zestig hardrijders bekeurd. Aan de controle namen 32 medewerkers deel van o.a. de politie, het openbaar minsterie, de douane en de technische verkeersdienst. Ook een drugshond nog meesnuffelen.