Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven
Persberichten 12 maart/

Eindhoven: Alcoholcontrole
Op donderdagavond omstreeks 22.40 uur is op de Vestdijk een 24-jarige automobiliste uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek zij gedronken te hebben. Zij blies bij de ademtest 0,55 promille. Zij kreeg een boete van fl. 390,- opgelegd. Kort daarna bleek bij controle op de Vestdijk dat een 27-jarige autobestuurder uit Turnhout gedronken te hebben. Bij controle blies hij 1,00 promille. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een geldboete van fl. 850,- . Op vrijdagmorgen omstreeks 0.35 uur is op de Fellenoord een 46-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. De man bleek gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 1,10 promille. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur. Vrijdagmorgen omstreek 2.15 uur is op de Vestdijktunnel een 45-jarige autobestuurder uit Eindhoven gecontroleerd. Hij bleek gedronken te hebben. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hij blies daar bij de ademtest 0,85 promille. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Een 23-jarige autobestuurder uit Mierlo is vrijdagmorgen omstreeks 4.00 uur op de Fellenoord aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies op het ademanalyseapparaat 0,85 promille. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Tevens kreeg hij een rijverbod van 3 uur opgelegd. Tijdens de alcoholcontrole op bovenstaande locaties zijn 624 bestuurders gecontroleerd.

Eindhoven: Mishandeling
Op vrijdagmorgen omstreeks 4.35 uur is in een woning aan de Strijpsestraat een 29-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij een 59-jarige man uit Eindhoven mishandeld. Zij hadden onenigheid gekregen over het aanzetten van een frietpan. Het slachtoffer liep diverse verwondingen aan zijn gelaat op. Verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Inbraak woning
Donderdag tussen 16.30 uur en 23.15 uur is er in een woning aan de Dokter Ledelstraat ingebroken. De toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van de achterdeur. Weggenomen zijn een videorecorder, geld en twee poppen van het Volk van Laaf.