Bedreigende situatie voor waterbedrijf op Ambon

Datum nieuwsfeit: 12-03-1999

12-03-99 Bedreigende situatie voor waterbedrijf in Ambon

DSA, het Drents-Ambonese waterleidingbedrijf op Ambon, bevindt zich midden in het geweld van de laatste weken. Voor de medewerkers van het dochterbedrijf van de WMD levert dit dagelijks grote problemen op. Zowel privé als bij het op gang houden van de productie. Niet alleen is er gevaar van sabotage van leidingen; In het concessiegebied moeten ook verschillende vluchtelingenkampen van water worden voorzien. DSA is op 1 januari van dit jaar opgericht om vanuit een kleine concessie met tweeduizend aansluitingen en slechte leidingen een nieuw netwerk op te bouwen, dat een groot deel van Ambon binnen tien jaar van goed water moet voorzien. Op dit moment zijn echter alle inspanningen gericht op het draaiende houden van de huidige productie. De plannen om met een aantal WMD-technici in april een bezoek te brengen aan het bedrijf zijn vanwege de risico's uitgesteld.