Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 12-03-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 12 maart 1999

POLITIEAGENTE BETRAPT WINKELDIEF OP HETERDAAD.

10/3: Een politieagente van het district Duin- en Bollenstreek Noord, die in haar vrije tijd aan het winkelen was in Lisse, hield woesdagmiddag een 28 jarige, tijdelijk in Nederland verblijvende, Pool aan wegens diefstal van vijf portemonnees uit een winkel in het winkelcentrum Blokhuis. De agente zag de man de portemonnees in zijn zak stoppen en zonder te betalen de winkel uit gaan gaan. Ze twijfelde geen moment en hield de man, die drie koppen boven haar uitstak, aan. De gestolen portemonnees, terwaarde van fl 115,- nam zij in beslag. De Pool is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau waar tegen hem proces-verbaal is opgemaakt. De man kreeg direct een boete voorgeschoteld van fl 480,-. Hij is vervolgens overgedragen aan de vreemdelingendienst, die zorg draagt voor zijn uitzetting naar Polen.
POGING INBRAAK WINKEL, MOGELIJKE DADER AANGEHOUDEN.

12/03: In de nacht van donderdag op vrijdag heeft een onbekende man geprobeerd in te breken in een winkel aan de Kanaalstraat in Lisse. Met een klinker probeerde hij een etalageruit in te gooien, maar dat bleef bij een poging. Een getuige zag de mank lopende man vervolgens weglopen over de v.d.Veldstraat, waarna hij vermoedelijk in een lichtkleurige Opel Kadet weg reed. Later in de nacht zag een medewerker van een beveiligingsbedrijf, tijdens zijn reguliere surveillance in Lisse, een rode Opel Kadet rijden. De beveiligingsmedewerker was op de hoogte van de poging inbraak op de Kanaalstraat en besloot de auto te volgen. De rit eindigde na enige omzwermingen in Vogelenzang, waar de auto in de voortuin van een woning belandde. De twee inzittenden gingen er te voet vandoor. Een van de mannen bleek mank te lopen. De inmiddels gearriveerde politie van Kennemerland wist de mank lopende man, een 32 jarige Rotterdammer, te achterhalen. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De auto waarin de man reed bleek te zijn gestolen in Lisse. De Rotterdammer wordt nader verhoor en onderzocht wordt of hij dezelfde persoon is als die gezien werd bij de poging inbraak op de Kanaalstraat.

AUTOMOBILIST VEROORZAAKT VALPARTIJ BROMFIETSER

09/03: Een onbekend gebleven automobilist veroorzaakte dinsdagmiddag een ongeval op de Oranjelaan in Lisse, waarbij een 17-jarige Lissenaar op zijn bromfiets onderuit ging. De jongen raakte licht gewond, maar zijn bromfiets zwaar beschadigd. De valpartij werd veroorzaakt door de bestuurder van een rode Opel Corsa. De automobilist sneed de bromfietser, waardoor deze ten val kwam. De automobilist reed gewoon verder. De politie zoekt getuigen van het voorval. Mensen die iets gezien hebben of bekend zijn met de identiteit van de automobilist worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.