Hogeschool Enschede trekt banden met bedrijfsleven aan

Datum nieuwsfeit: 14-03-1999

HE

3 maart 1999
Nummer: 99.015

Instituut Bedrijfseconomie trekt banden met bedrijfsleven aan

Vanmiddag is de eerste van een reeks overeenkomsten getekend, die het Instituut Bedrijfseconomie van de Hogeschool Enschede het komende jaar zal aangaan met bedrijven uit het beroepenveld van haar afgestudeerden. Deze overeenkomst werd getekend door de heer G.J. Oude Voshaar RA (Deloitte en Touche) en de heer L.W. Velt (Instituut Bedrijfseconomie). In het beroepenveld van de opleiding Bedrijfseconomie bevinden zich accountants, banken, verzekeraars, adviesbureaus, industriële en handelsondernemingen, maar ook non-profit instellingen als belastingdienst en gezondheidszorg.

De overeenkomsten omvatten onder andere afspraken over stage-, afstudeer- en praktijkopdrachten, deelname aan bedrijvencontactdagen, het mede-ontwikkelen en beoordelen van het onderwijsprogramma en de prestaties van studenten, het verzorgen van gastcolleges en gastsprekers en het leveren van bijscholingscursussen op maat voor de betreffende bedrijven.

Bedrijfseconomie ligt als opleiding goed in de markt: het aantal aanmeldingen bij de Hogeschool Enschede laat voor het komende studiejaar een sterke stijging zien.
''We leiden op voor en met het bedrijfsleven. In de markt is veel vraag naar onze afgestudeerden. Op deze wijze benadrukken we onze kwaliteit en praktijkgerichtheid", aldus de heer Velt. "Bijna al onze afgestudeerden hebben een prima baan op het moment dat ze hun diploma ontvangen."
Ook de heer Oude Voshaar is tevreden over deze vorm van samenwerken: "We kunnen al in een vroeg stadium kennismaken met onze toekomstige werknemers, meekijken in de keuken van de opleiding en vanuit onze praktijkbeleving advies geven of bijsturen. Dit is voor alle betrokkenen een bijzonder aantrekkelijke vorm van samenwerking met de beroepsopleiding!"

laatste wijziging gemaakt op: 15-03-99