Cursus cultuurgeschiedenis bij Vrije Akademie Delft

Datum nieuwsfeit: 15-03-1999

X-Engine: "TFS Engine Release 3.12 Build 154e"

Date: 03/01/1999 05:23 pm (Monday) : Mieke Ham

Delft, 1 maart 1999.

Cultuur van Nederland in Delft.

Op maandag 15 maart a.s. start een korte cursus Cultuurgeschiedenis bij de Vrije Akademie in Delft. In deze cursus hoort en ziet u waarom Nederland eruit ziet zoals het eruit ziet, met polders, grachten, woonerven en flatwijken. Waarom staat op de markt het stadhuis tegen*over de kerk? De hele culturele geschiedenis van Nederland ziet u voorbij komen aan de hand van voorbeelden in en rondom Delft. Een korte cursus cultuurgeschiedenis vanaf de Middeleeuwen tot heden, toegespitst op de Delftse situatie, met daarbij natuurlijk het kunnen herkennen van een aantal stijlperiodes. Uitstapjes naar bijvoorbeeld de artotheek, stadsarchief, Prinsenhof, bibliotheek of TU staan zeker op het programma.

De cursus wordt gegeven door Margrith Barnhoorn (docente kunstgeschiedenis) op maandagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur. Bent u hier nieuw of woont u reeds langer in Delft, dit is uw kans om meer te weten te komen over Nederlandse cultuurgeschiedenis aan de hand van uw stad. Bel de Vrije Akademie Westvest voor een inschrijfformulier of kom even langs. e Akademie Westvest, Westvest 9, 2611 AX Delft. Tel. 015
2602840.

Noot voor redacties