Persconferentie Ouwehands Dierenpark en Stichting Tigris

Bron: Stichting Tigris
Onderwerp: Persconferentie in Ouwehands Dierenpark Rhenen op 15 maart 1999

PERSCONFERENTIE EN VIDEO PRESS RELEASE OUWEHANDS DIERENPARK

Op maandag 15 maart 1999 zal om 14.00 uur in het Ouwehands Dierenpark Rhenen een persconferentie plaatsvinden omtrent de campagne voor steun van de Europese Unie voor de bescherming van de Siberische tijger, Amurpanter en sneeuwpanter.

Stichting Tigris en Ouwehands Dierenpark hebben het initiatief genomen voor een Europese campagne van natuurbeschermingsorganisaties. De campagne heeft tot doel steun te verkrijgen van de Europese Unie voor de bescherming van de Siberische tijger (ook wel Amurtijger genoemd), de Amurpanter en de sneeuwpanter in de voormalige Sovjet Unie en Mongolië.

De campagne wordt door een groot aantal Europese partnerorganisaties in diverse EU lidstaten gevoerd. In het kader van de campagne wordt een petitie aangeboden aan het Europese Parlement. Alle belangrijke natuurbescherming- sorganisaties hebben de petitie inmiddels ondertekend. Verder is een Nederlands Europarlementariër bereid om over dit onderwerp vragen te stellen in het parlement.

Voor meer informatie:
020-6206274