SAP toont kracht van integratie tijdens Medica 99

Datum nieuwsfeit: 16-03-1999

Media alert

SAP toont de kracht van integratie tijdens Medica 99

's-Hertogenbosch, 15 maart 1999 - SAP Nederland neemt deel aan de vakbeurs Medica 99, welke van 16 tot en met 19 maart aanstaande plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens de beurs staat het thema 'De kracht van integratie' centraal op de stand van SAP (Hal 11, standnummer F.027).

Kostenbewaking en efficiencyverbetering vragen om een nieuwe geïntegreerde benadering van alle administratieve, verpleegkundige en medische gegevensstromen binnen de instelling. De oplossingen hiervoor die SAP aanbiedt, kunnen zowel de ondersteunende als primaire zorgprocessen ondersteunen. Naast kwalitatieve en doelmatige optimalisatie van de zorg binnen intramurale instellingen, zal de afstemming van de zorg van de gehele zorgketen binnen een regio een belangrijke factor worden. SAP kan, in samenwerking met haar partners Care for Care, Ordina Business Solutions en Siemens Nederland, de vereiste integratie verzorgen tussen ziekenhuis, verpleeghuizen en thuiszorg en de eerstelijns zorg. Ondersteuning van intra- en Internet-protocollen zijn hierin essentieel. SAP demonstreert hoe deze integratie met behulp van SAP Healthcare en in samenwerking met haar partners kan worden gerealiseerd voor elk type zorgverlenende organisatie.

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software. De software en diensten van SAP maken van een organisatie een geïntegreerd geheel dat alle bedrijfsonderdelen bestrijkt, van de financiële administratie en de personeelsafdeling tot de productie, verkoop en distributie. Deze integratie maakt het voor bedrijven mogelijk hun ketens te optimaliseren, de banden met hun klanten te versterken en betere beleidsbeslissingen te nemen om zo een voorsprong te nemen op de concurrentie. Het in 1972 opgerichte SAP is gevestigd in het Duitse Walldorf. De onderneming biedt werk aan meer dan 18.000 mensen verspreid over kantoren in meer dan 50 landen. Hoog in het vaandel staan service en ondersteuning voor de in totaal ruim 17.000 geïnstalleerde R/3-systemen. Voor meer informatie: www.sap.com.

Voor meer informatie:
SAP Nederland B.V., Karin Venverloo, telefoon: 073 - 64 57 537, e-mail: karin.venverloo@sap-ag.de
of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Judy van Kamperdijk, telefoon: 023 - 56 28 208, e-mail: (judyvk@monogram.nl)