Planet Internet breidt website uit met Cleo

WORLD ACCESS/PLANET INTERNET

Uitbreiding Planet Internet website

Vanaf 15 maart online - www.planet.nl/women/cleo

CLEO IS NIEUW, ANDERS, BETER.

PERSBERICHT

Cleo is te vinden op Women's Planet, één van de planeten van Planet Internet. Cleo bestond al eerder, maar is t¢ch helemaal nieuw. Een volkomen ander uiterlijk én innerlijk maken Cleo tot het eerste, echte, onafhankelijke Nederlandstalige internetmagazine voor vrouwen.

Zijn er dan nog geen vrouwenbladen genoeg?
Ja. Maar Cleo is anders.
Geen enkel ander tijdschrift vernieuwd haar inhoud driemaal per week.
En is dus zo up-to-date qua informatie.
Cleo is ook geen 'kloon' van een bestaande uitgave. En is dus het eerste echte onafhankelijke internetmagazine voor vrouwen.

Lui bladeren of actief inkijken
Met een tijdschrift duik je in bed, in bad of op de bank; even bladeren. Maar Cleo kun je ook op de werkplek doorkijken, of bij een vriendin.
Om ideeèn op te doen voor de avondmaaltijd. Of om even na te kijken wat je rechten als werknemer zijn in geval van ziekte. Want Cleo is er niet alleen voor de luie uurtjes. Cleo kun je altijd en overal waar een internetverbinding is, inkijken. Gratis. Voor iedereen die geïnteresseerd is in beauty, mode, sport& fitness, interieur en culinair, en ook in gezondheid, spiritualiteit, nieuwe media en werk & carrière. En wat het leuke is, je kunt op heel wat plekken actief zijn - er zijn testen en polls on-line in te vullen, bezoekers kunnen hun mening e-mailen, kunnen zelfs zélf inhoud geven aan rubrieken.

Door vrouwen, voor vrouwen.
Alle artikelen in Cleo zijn geschreven door bekende vrouwenbladjournalisten.
De hoofd- en eindredactie zijn in handen van Liesbeth Limburg & Sylvia Aué, ook al twee 'sterren' in tijdschriftenland. En sommige rubrieken worden door de bezoekers van Cleo zelf ingevuld, zoals 'Quick Bites' en 'Huis-tuin-en-keukenmiddeltjes'. Cleo is gemaakt door vrouwen, voor vrouwen.

Oase van rust
Cleo is fijn om naar te kijken. De vormgeving is uitgegaan van 'less is more'. Daardoor zijn de pagina's - ondanks de enorme hoeveelheid informatie die Cleo biedt - als een oase van rust. De zachtgroene, zachtblauwe en zalmkleurige tinten vallen op tussen de schreeuwerige kleuren die internet in het algemeen tekenen.
Ook de navigatie biedt rust: heel simpel kan men van onderwerp naar onderwerp klikken. No stress.

Onderwerpen per rubriek
Cleo omvat drie rubrieken:
Health geeft informatie over gezonde voeding en dito producten, allerlei geneeswijzen, sport & fitness, health spa's, meditatieoefeningen... Er zijn zelfs aanwijzingen voor geluk. Life behandelt communicatienieuwigheden, maar ook snelle recepten, toprestaurants- en cateraars, vrouwennieuws en zaken die met werk & carrière van doen hebben.
Beauty biedt veel meer dan alleen de nieuwste snufjes op cosmeticagebied, want ook mode, interieur en kunst komen aan bod - kortom, alle zaken die het leven mooi maken.

Surfen van planet naar planet
World Access/Planet Internet is een van de grootste Internet providers van Nederland en verschaft zo'n 265.000 Nederlanders toegang tot Internet. De Nederlandstalige website Planet Internet staat echter niet alleen bij abonnees ingesteld als startpagina van het bladerprogramma (browser), ook duizenden andere surfers kiezen ervoor om met deze website het internet te betreden. Met de overzichtelijke Planet structuur worden zij op weg geholpen bij het vinden van relevante, leuke en interessante wetenswaardigheden over de meest uiteenlopende onderwerpen. Van muziek tot sport. Van films tot reizen. Informatie voor kinderen, voor mannen en nu dus ook vrouwen. Planet Internet is daarmee een van de grootste Nederlandstalige websites op internet. World Access/Planet Internet is een merk van Videotex Nederland N.V. Videotex is een 100 dochter van KPN Telecom.

--- Noot voor de redactie,

Noot voor redacties