Compaq nummer 1 op gebied van diskopslagsystemen

Datum nieuwsfeit: 16-03-1999

Op basis van cijfers van IDC Compaq nummer 1 in opslagsystemen

Gouda, 15 maart 1999 - Voor het tweede opeenvolgende jaar heeft International Data Corporation (IDC) Compaq Computer Corporation uitgeroepen tot nummer 1 op het gebied van diskopslagsystemen. Compaq behaalde in 1998

een geconsolideerde omzet van 5,5 miljard dollar met haar opslagsystemen. Ook in 1997 was Compaq eerste met een omzet van 4,9 miljard dollar op dit gebied. Volgens IDC is dit succes te danken aan de integratie van Digital Equipment Corporation. IDC verwacht dat Compaq deze eerste positie ook in 1999 eenvoudig kan verdedigen.

Compaq heeft onlangs haar Enterprise Network Storage Architecture (ENSA)

aangekondigd. ENSA is een essentieel element van de Compaq-strategie om zakelijke computersystemen minder complex, flexibeler en eenvoudig wereldwijd inzetbaar te maken. Met behulp van ENSA, een veelomvattende structuur die gebaseerd is op essentiële technologie, software en diensten, kunnen gebruikers de bestaande opslagsystemen integreren in een totale oplossing voor opslag van data. Hierdoor kan een organisatie haar bestaande investeringen beschermen.

Compaq heeft naast ENSA een serie nieuwe oplossingen voor heterogene platforms gepresenteerd, zoals Fibre Channel, op SAN gebaseerde Storage Works RAID Arrays en Enterprise Storage Arrays, de Storage Works Enterprise Backup Solution en oplossingen voor IBM-connectiviteit die gebaseerd zijn op overeenkomsten met marktleiders.

Compaq is marktleider op het gebied van gegevensopslag voor servers, heterogene platforms en bedrijfskritische computersystemen. De merknaam Compaq Storage Works wordt algemeen erkend als de oplossing voor veeleisende bedrijfskritische toepassingen en wordt ondersteund door een brede reeks aanvullende producten.

Meer informatie over het IDC-bulletin is te vinden op www.compaq.com/storageworks.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982.

Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie: Compaq Computer B.V., Ingrid Martens, Marketing Communications Manager, tel.nr.030 - 283 2565