Linux-oplossingen informix in Covision Program van HP

Vindplaats 2
Vindplaats 3

IN COVISION PROGRAM VAN HP

Amstelveen, 15 maart 1999 - De Linux-versie van Informix Dynamic Server is opgenomen in het Covision Internet solutions program van Hewlett-Packard. Daarmee krijgen de Covision Channel partners van HP de beschikking over een krachtige server voor het realiseren van database-georiënteerde Internettoepassingen onder Linux.

In het HP Covision Internet solutions program werkt HP samen met een groot aantal partners aan de ontwikkeling en verkoop van hooggekwalificeerde Internettoepassingen. Het belang van het besturingssysteem Linux voor deze toepassingen neemt zeer snel toe.

Informix Dynamic Server, Linux Edition Suite biedt een complete programmeer-omgeving waarmee geavanceerde e-commerce en andere zakelijke Internetapplicaties op basis van complexe databases kunnen worden ontwikkeld. De databaseserver onderscheidt zich door de eenvoud van beheer en een op de Linux Community gerichte prijs/prestatie-verhouding. Dankzij zijn schaalbare, parallelle architectuur kunnen zowel bedrijfsomvat-tende toepassingen als applicaties op het niveau van vestigingen, afdelingen en werk-groepen worden gerealiseerd.

De Linux Edition Suite omvat naast Informix Dynamic Server ook de Informix Client Software Development Kit (SDK) en Informix Connect. Informix Connect geeft richtlijnen voor de integratie van applicaties met de Apache Web-server en voor de uitwisseling van databasegegevens op basis van JDBC en ODBC.

Meer informatie over het HP Covision Internet solutions program en de daaraan deelnemende partners is te vinden op www.hpcovision.com.

Informix
Informix Corporation (NASDAQ: IFMX) heeft zijn hoofdkantoor in Menlo Park (Californië, VS). Het bedrijf ontwikkelt en levert innovatieve database-producten en daarop gebaseerde bedrijfsapplicaties. De oplossingen van Informix zijn flexibel schaalbaar vanaf werkgroepniveau tot en met toepassingen voor 'zware' parallelle computersystemen in wereldomspannende enterprise netwerken. Informix beschikt daarbij over expertise op alle gebieden van de informatietechnologie, inclusief datawarehousing, OLTP en Web/e-commerce. Meer informatie over Informix is te vinden op www.informix.com.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties