Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 16 maart/

Berichten uit Helmond
Helmond: Man dreigt met mes
Een 20-jarige Helmonder is maandag 15 maart omstreeks 21.05 uur aangehouden in de Ter Heidestraat. De man had even daarvoor een ruitje ingeslagen en tegen de voordeur van een flatwoning staan trappen. Ook bleek hij de bewoner met een mes te hebben bedreigd. Bij komst van de politie had hij het mes nog steeds in zijn hand. Hij stormde daarmee recht op een agent af. Deze sommeerde de man het mes te laten vallen. De man bleef echter met het mes op de agent afkomen. Omdat de agent met de rug tegen een muur van de trappengalerij stond en niet weg kon, trok hij zijn dienstpistool en sommeerde de 20-jarige opnieuw zijn mes te laten vallen. Na enige aarzeling gooide de man het mes weg. Hierna is de man, die onder invloed van alcohol was, aangehouden en ingesloten. FOTO: mes van verdachte

Helmond: Dronken man valt ander lastig
Een 32-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, is maandag 15 maart omstreeks 23.50 uur aangehouden op het Stationsplein. De man had even daarvoor een 33-jarige inwoner van Tilburg op dat plein uitgescholden, geschopt en bedreigd. Het slachtoffer liep daarop naar het politiebureau om aangifte te doen. Hierna is de verdachte aangehouden. Hij is ingesloten.

Berichten uit de Eindhoven
Eindhoven: Onder invloed
Een 30-jarige inwoner van Son en Breugel is vandaag omstreeks 02.20 uur, betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met zijn auto over de Echternachlaan. Bij de ademanalyse blies de man 240 AAG (0,55 promille) De man kreeg een rijverbod en een boete van 390 gulden.

Eindhoven: Verkeerscontroles
Vanmorgen is tussen 09.45 en 10.30 uur, een nelheidscontrole gehouden op de Huizingalaan. Daarbij zijn 129 voertuigen op hun snelheid gecontroleerd. Waar 50 km/u is toegestaan, reden 6 bestuurders te snel. De hoogst gemeten snelheid bedraagt 70 km/u

Van 11.00 tot 11.45 uur stond de radarauto op de Fr. D. Rooseveltlaan. Daar werden in die tijd 76 bestuurders op hun snelheid gecontroleerd. Ook hier zijn zes overtredingen van de toegestane maximumsnelheid (50) vastgesteld. De hoogst gemeten snelheid hier was 72 km/u. Bij beide controles zijn de betrokken bestuurders ter plaatse staande gehouden en bekeurd.

Bij een controle op de Ulenpas zijn vanmorgen tussen 08.30 en 09.00 uur, zijn 9 bestuurders bekeurd voor het rijden door een gesloten verklaring.

Eindhoven: Diefstal auto's
Vanmorgen omstreeks 08.00 uur, zag de eigenaar van een blauwe Opel Kadett, dat zijn auto gestolen was. De auto verdween vanaf de Damhouderstraat.
Vanaf een parkeerterrein aan de Ekkerstraat, bleek vanmorgen omstreeks 07.30 uur, een Volkswagen Polo te zijn ontvreemd.