NIB plaatst NLG 90 miljoen preferente aandelen Aalberts

Datum nieuwsfeit: 16-03-1999

Nieuwsbericht

De Nationale Investeringsbank plaatst NLG 90 miljoen preferente aandelen Aalberts Industries (16 maart 1999)

Op 12 maart jl. heeft de Nationale Investeringsbank de plaatsing van certificaten van cumulatief financieringspreferente aandelen Aalberts Industries ("Cumprefs") afgerond. De NLG 90 miljoen transactie is openbaar geplaatst bij een groep van institutionele beleggers en financiële instellingen in de Nederlandse markt. De uitgifte van cumprefs dient ter versterking van het eigen vermogen van Aalberts Industries.

De uitgifte omvat 1.800.000 certificaten van cumulatief financieringspreferente aandelen, elk nominaal NLG 0,30, te verdelen in series A, B, C en D. De series hebben verschillende dividendherzieningsmomenten, teneinde Aalberts Industries optimale flexibiliteit te bieden.

De Nationale Investeringsbank is reeds jaren actief op het terrein van 'intermediate capital', waaronder diverse vormen van preferente aandelen vallen. Preferente aandelen worden op steeds grotere schaal gebruikt door bedrijven als alternatieve vorm van versterking van het eigen vermogen, dit mede ingegeven door de wens om het resultaat per gewoon aandeel te maximaliseren. Hiermee speelt de bank tevens in op de toenemende belangstelling van institutionele beleggers en financiële instellingen voor preferente aandelen.

Het structureren en plaatsen van deze transactie past in het beleid van de Nationale Investeringsbank om complexe vermogensprodukten voor klanten te arrangeren en deels bij andere financiële instellingen te plaatsen.

ruler ruler ruler Homepage Terug Top ruler ruler ruler

NIB logo