Siemens Energiemanagement: No cure no pay

IIE 0399.162 nl

Den Haag, woensdag 17 maart 1999

Siemens Energiemanagement: No cure no pay

Op basis van het principe "No cure no pay" brengt Siemens Nederland N.V. uit Den Haag Energiemanagement als nieuwe vorm van dienstverlening op de markt. Zij is met name geschikt voor de grotere en energie-intensieve industrie, waar het elektriciteitsverbruik drie of meer procent van de toegevoegde waarde uitmaakt. Besparingen op de energierekening van minimaal vijf procent in het eerste jaar zijn met deze door Siemens aangeboden dienstverlening haalbaar.

Siemens Energy Services realiseert met deze onlangs geïntroduceerde vorm van dienstverlening energiebesparing en kostenverlaging zonder dat de klant daarvoor investeringen hoeft te doen. Siemens verricht bij de (potentiële) klant een nauwkeurige studie van de energiestromen en analyseert welke besparingen mogelijk zijn. Vervolgens investeert Siemens zelf in de te nemen technische en organisatorische maatregelen, en implementeert ze. Dat alles op basis van "No cure no pay". Van de gerealiseerde besparingen komt een deel ten goede van Siemens, als vergoeding van onder andere de investeringskosten. Het overige deel komt ten goede van de klant.

Dank zij deze vorm van energiemanagement die op de markt wordt gebracht onder het motto "don't waste your energy", kan de klant zich blijven concentreren op haar kernactiviteiten. Het is vooral interessant voor industriële bedrijven met een hoog elektriciteitsverbruik, dat wil zeggen, voor bedrijven waar deze kosten drie procent of meer van de toegevoegde waarde uitmaken en de elektriciteitsrekening fl. 2.000.000,- of meer bedraagt op jaarbasis. Inmiddels heeft een aantal Nederlandse en buitenlandse bedrijven interesse getoond in deze unieke vorm van dienstverlening.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
afdeling Dienstverlening, Ruud Donker
tel. (070) 333 2946

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
tel. (070) 333 2325