Ruimtevaartsymposium EURO-Alliance in Delft

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999

Internationaal Symposium op 18 en 19 maart

Ter gelegenheid van het achtste lustrum van EUROAVIA, de internationale studentenvereniging voor lucht- en ruimtevaart geïnteresseerden, wordt een tweedaags symposium georganiseerd. Dit symposium is getiteld EURO-Alliance en zal plaats vinden op 18 en 19 Maart 1999 te Delft.

Bij dit e-mail bericht zit het programma en andere informatie over dit symposium gevoegd. De pers is aan harte uitgenodigd en hoeft alleen voor de lunch te betalen indien een lunch gewenst is.

Rest mij zeggen dat u natuurlijk voor al uw vragen en/of opmerkingen altijd mag e-mailen, schrijven of bellen. Ook kunt u bij ons terecht voor posters en folders van dit symposium.
Met vriendelijke groet,
Namens de symposium commissie,
Bauke TilmaB.P.Tilma@lr.tudelft.nl
bijlagen: -Programma en info symposium
EURO-Alliance-Informatie EUROAVIA-Comité van
Aanbeveling-Inschrijf formuliertje-Sponsors van het symposium

Programma Symposium

Aviation day (donderdag 18
maart)Morning program Ultra high capacity Air Design/Utilisation9.00 Welcome  Mauro Begnini, International Board president Wouter Hylkema, Local Board Delft president9.10 Introduction by the chairman Prof. Ir. L.B. Vogelesang, prof. Delft Aerospace9.20 Opening10.00 Coffee Break10.20 Airbus competition with Boeing regarding large aircraft J. Herrera, Vice-president future projects, Airbus11.00 Safety Standards Ir. A. N. Kraan,  JAA Coordinator Certification Large Aeroplanes11.40 Forum and Panel Discussion12.25 Lunch

Afternoon program Aviation Developments,
Future projects and their impact on educational systems13.35 Introduction by the chairman Prof. Ir. K. Smit, prof. Delft Aerospace
13.45 Supersonic Aircraft A. Perry, British Aerospace Airbus14.25 Another Future project J. Herrera, Vice-president future projects, Airbus15.05 Coffee Break15.30 Training needed to do the job To be determined16.10 University Tomorrow Prof. Dr. Ir. Th. De Jong, Dean Delft Aerospace16.45 Forum and Panel Discussion17.30 Reception

Space day (vrijdag 19 maart)Morning
programCivil Navigation Satellites9.00 Introduction by chairman Prof.Dipl-ing. Stoewer M.Sc., Delft Aerospace9.10 Present state and future developments Dr. Ph. Hartl, Prof. Emeritus University of Stuttgart9.40 Programmatic Approach of the European commision To be determined10.10 Coffee Break10.30 Implementation and Satellite Aspects studied by ESA P.Lo Galbo, Head of the Telecommunications, Missions and  Systems Department, ESA/ESTEC11.00 Global Navigation Satellite System Mr. Hiller, Vice President European Task Force Satellite  Navigation11.30 Strategic Planning at
Industry ALCATEL speaker, to be invited12.00 Forum and Panel Discussion13.00 Lunch

Afternoon programSpace Science
developments14.10 ESA's horizons 2000 Program Dr. M.C.E. Huber, Head Space Science Department, ESA/ESTEC14.40 Status of Solar Research and Results from SOHO Dr. O. Kjeldseth-Moe, Oslo University15.10 Coffee Break15.30 Fundamental Physics in Space and Enabling Technologies Dr. Y.Jafry, Space Science Department, ESA/ESTEC16.00 Exobiology, or is there life on other planets? Prof. A. Brack, Centre de Biophysique Moleculaire, CNRS16.30 Forum and Panel Discussion17.30 Reception

Enrolment If you want to attend the
symposium, there are three ways to enrol: 1. Send the application form to:  EUROAVIA Delft Kluyverweg 1 2629 HS
DELFT The Netherlands 2. Fax to:++31-(0)15-2781243 3. E-mail to: EA-Symposium@lr.tudelft.nl
Date & Place Symposium 18th and

19th March 1999 Auditorium, Aula Congress centre TU Delft Mekelweg 5, Delft

Further information For any further
information you can contact us by:1. Phone: ++31-(0)15-27852152. E-mail:EA-Symposium@lr.tudelft.nl
Prices for professionals:1 day  fl

300,- ; 662,20 EURO2 days fl 500,- ; 1103,70 EURO Pers:
kosteloos, voor de lunch kan
apart betaald worden (25 gulden)

Informatie over EUROAVIA

Wat is EUROAVIA

EUROAVIA is een vereniging voor Europese
luchtvaart- en ruimtevaarttechniek studenten. Ze zorgt voor een verbreding van de internationale visie van de ingenieur in wording. Door allerlei activiteiten te organiseren komen de leden in aanraking met buitenlandse bedrijven, universiteiten en culturen. In de steeds verder geïnternationaliseerde wereld is het voor de studenten onder andere erg interessant hun potentiële toekomstige werkgever te bezoeken. Vele studenten hebben op deze manier stage- en/of afstudeerplaatsen verkregen in het buitenland. Waarom bestaat EUROAVIA Bijna 40 jaar geleden waren er een aantal studenten die vonden dat er te weinig samenwerking was op luchtvaart- en ruimtevaartgebied in Europa. Zij hebben toen EUROAVIA opgericht. Later zijn ook bedrijven meer over de grenzen gaan samenwerken. Airbus, ESA en projecten als de Concorde en de Tornado kunnen in dit verband genoemd worden. Het primaire doel van de vereniging is aldus het bevorderen van de integratie van de Europese luchtvaart- en ruimtevaartstudenten.

Organisatiestructuur

EUROAVIA is in meer dan twintig plaatsen actief
via lokale groepen. Zo bevinden zich lokale groepen in onder andere Boekarest, Helsinki, Lissabon, Milaan, Stuttgart, Toulouse en Warschau. EUROAVIA Delft vormt samen met Haarlem de Nederlandse inbreng. Iedere lokale groep heeft een eigen bestuur en organiseert zelfstandig lokale, dan wel internationale activiteiten. Overkoepelend wordt de vereniging geleid door een internationaal bestuur. Deze coördineert de activiteiten en onderhoudt de communicatie tussen de lokale groepen. Naast de lokale groepen bestaan er ook internationale commissies.

Wat doet EUROAVIA

EUROAVIA organiseert, zoals eerder vermeld,
activiteiten op lokaal en internationaal gebied. Een voorbeeld van een Europees gerealiseerde activiteit is de Design Workshop. De activiteiten die EUROAVIA Delft organiseert zijn zeer uiteenlopend van aard: borrelavonden, lezingen, congressen en kleine studiereizen (Fly-In's). Er zijn ook al enkele symposia georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn het Crossing Borders(1995) en het Air Traffic Congestion Symposium (1993). Om alle leden van EUROAVIA op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van lucht- en ruimtevaart wordt er een tijdschrift uitgegeven: de EUROAVIA News. In de EUROAVIA News staan naast verslagen van activiteiten van EUROAVIA ook veel uiteenzettingen op luchtvaart- en ruimtevaartgebied.

Comité van Aanbeveling

Persoon Functie