Kodak toont mogelijkheden digitale camera's op CeBIT 99

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999

M E D I A - A L E R T

Kodak toont mogelijkheden nieuwe digitale camera's, projectors en CD-familie op CeBIT 99

Digitale foto's verzenden via GSM-telefoon

Odijk, .. maart 1999 - Kodak Digital & Applied Imaging (D&AI) toont op CeBIT 99, de grootste automatiseringsbeurs van Europa, interessante mogelijkheden van de nieuwe digitale camera's DC200Plus, DC240 en DC 265. Gedemonstreerd zal worden hoe de DC265, aangesloten op een GSM-telefoon, via een mobiele verbinding foto's kan versturen. Ook de digitale projectors en de Kodak CD-R-familie zullen uitvoerig aan bod komen. Kodak D&AI is tijdens de CeBIT, die plaatsvindt van 18 tot en met 24 maart, te vinden op stand
9c35 in hal 9.

Gedurende CeBIT zijn diverse Kodak D&AI Executives en General Managers beschikbaar voor de pers. Op 18, 19 en 20 maart zijn onder meer aanwezig: Pierre Schaeffer, Regional General Business Manager en Thierry Bouzac, European Sales Manager, beiden van de Europe Africa & Middle East regio. Op
22 en 23 maart zal Adrie Breure, Cluster Sales Manager, aanwezig zijn.

Kodak geeft op CeBIT 99 demonstraties met de nieuwe generatie digitale camera's en laat zien hoe camera's via een Global Positioning System (GPS) kunnen bepalen op welke locatie een foto is genomen. Ook zijn er nieuwe speciale effecten in de camera's ingebouwd, zoals reliëfversiering, aquarel en zwart-wit. Tevens geeft Kodak hands-on demo's van de Picture CD en worden de Kodak Silver CD-R en de Kodak Gold Ultima CD-R serie geïntroduceerd. Kodak geeft uitleg over Photonet, een Internet-service die gebruikers in staat stelt om vanaf hun PC afbeeldingen te bestellen en te laten printen op diverse papierformaten. Ook komt Kodak's Picture Maker aan bod. Dit is een retail-oplossing voor consumenten die in de winkel hun digitale afbeeldingen willen manipuleren en verbeteren. Verder zijn er demonstraties met de draagbare digitale projectors DP1100 en DP 900.

Voor de pers houdt Kodak op 18, 19 en 20 maart van 17.00 tot 19.00 uur in Hal 1 bij de persbungalow (kamer 1516) een informele receptie.

Kodak Digital & Applied Imaging maakt deel uit van de Eastman Kodak Company en verzorgt snelle, gemakkelijke en effectieve end-to-end oplossingen voor digitale beeldverwerking, voor zowel zakelijk, professioneel als persoonlijk gebruik. Het productportfolio omvat alle aspecten van het digitale proces, van opname en opslag tot beeldmanipulatie en afdruk, met onder andere digitale camera's, draagbare scanners, printers en print en cd-media.

Voor meer informatie:
Kodak Nederland B.V., Adrie Breure, tel.: 0347 - 363 799 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anita Blank-Schoordijk, tel.023 - 562 82 08