Samsung en Axxon Telecom voeren gezamenlijk actie

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999
Samsung

Samsung en Axxon Telecom voeren gezamenlijk actie

Aanschaf Samsung DECT SP-R5100 draadloze telefoon in combinatie met Axxon Telecom aansluiting levert financieel voordeel op

Rijswijk, 18 maart 1999 - Consumenten die een Samsung DECT SP-R5100 draadloze telefoon aanschaffen en daarbij een aansluiting op het Axxon Telecom netwerk nemen, kunnen tot ƒ 100 voordeel behalen. De actie is een gezamenlijk initiatief van Samsung en Axxon Telecom. De distributie is in handen van Provitel. De voorwaarden zijn simpel. Wie na zes maanden ná de aansluiting op het Axxon Telecom netwerk voor zeshonderd gulden heeft gebeld, ontvangt ƒ 100 retour. Als de belkosten na zes maanden tussen de driehonderd en zeshonderd gulden bedragen, wordt er ƒ 50 teruggegeven. Telefoneren via Axxon (1654) is bovendien voordelig, zowel naar nationale als internationale en mobiele nummers. De actie van Samsung en Axxon start half april 1999.

Samsung DECT SP-R5100
De ronde vloeiende vormen de DECT SP-R5100 telefoon zorgen ervoor dat hij als in de hand gegoten ligt. Ook met de bereikbaarheid zit het goed. De DECT SP-R5100 fuctioneert tot op 300 meter van het basisstation. De draadloze telefoon heeft ingebouwde veiligheid tegen afluisteren, een 10 nummer geheugen en een goed afleesbare display. Er kunnen twee gesprekken tegelijk worden gevoerd (extern en intern) en gesprekken kunnen intern worden doorverbonden. De milieuvriendelijke Ni-MH-batterij staat tot 10 uur telefoneren toe en heeft een standby-tijd van 60 uur. De adviesprijs bedraagt ƒ 299 (incl. BTW).

Axxon Telecom
Axxon Telecom adviseert klanten slimmer en beter om te gaan met (bestaande) telecommunicatie, om zo besparingen en een efficiënter gebruik van telecommunicatie te realiseren. Axxon Telecom is gevestigd in Capelle a/d IJssel. Het bedrijf is in 1997 opgericht als joint venture door Sonera Ltd. (voorheen Telecom Finland), Global Light Telecommunications uit Canada en Axxess Networks, Ltd. uit het Verenigd Koninkrijk. De moederbedrijven van Axxon Telecom beschikken over jarenlange ervaring op de gebieden van telefonie, Internet en datacommunicatie. Axxon Telecom streeft in 2003 naar een marktaandeel van vijf procent op de Europese markt voor vaste telecommunicatie. Op dit moment is Axxon Telecom actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. In het tweede kwartaal van 1999 is Axxon Telecom voornemens de activiteiten uit te breiden naar Spanje, Italië en Zwitserland.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group. Die moet ertoe leiden dat Samsung Group in 2000 tot de top 10 bedrijven van de Fortune 500 behoort. Samsung Electronics behaalde in 1997 een omzet van US$ 26,3 miljard en is actief in 60 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics richt zich onder andere op consumentenelektronica, communicatie- en informatietechnologie, telecommunicatie en semi-conductors. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. In Europa heeft Samsung Electronics vestigingen en kantoren in 21 landen. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam en Antwerpen.