Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999

Woensdag 17 Maart

WINKELDIEFSTAL (Rosmalen)

Gisteravond is in een winkel aan de Molenhoekpassage in Rosmalen een 33-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden wegens winkeldiefstal. De man had "slechts" voor f. 5,39 aan goederen weggenomen. Maar omdat hij in het verleden al vele malen voor hetzelfde feit is aangehouden kreeg hij direct een dagvaarding uitgereikt om voor de rechter de verschijnen.

POGING DIEFSTAL LEGE KRAT (Rosmalen)

Twee jongens uit Rosmalen zijn dinsdagavond betrokken geweest bij een poging tot diefstal van een lege krat vanaf een opslagterrein aan de Dorpsstraat in hun woonplaats. Een 16-jarige jongen kon worden aangehouden en is gehoord. Hij bekende. Een tweede jongen, wiens identiteit bij de politie inmiddels bekend is, moet nog worden gehoord.

POGING DIEFSTAL BROMFIETS ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 34-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden op verdenking van een poging tot diefstal van een bromfiets uit de voortuin van een woning aan de Graafseweg in 's-Hertogenbosch. Getuigen hadden de man samen met een andere man gezien terwijl zij bezig waren om het slot van de bromfiets te verbreken. Beide mannen zijn vervolgens weggelopen. De eigenaar van de bromfiets die door de getuige in kennis was gesteld achtervolgde, samen met een familielid, de mogelijke verdachten. De politie werd in kennis gesteld die de 34-jarige man in de omgeving van het Muntelbolwerk aan kon houden. De andere verdachte wist te ontkomen.

VERNIELING (Oudheusden)

Dinsdagavond werd aangifte gedaan vernieling van zes vlaggen van een winkel aan de Everardus van Goghstraat in Oudheusden. De vernielingen zijn vermoedelijk zondagavond gepleegd. De vlaggen met bijbehorende vlaggenstokken zijn van de gevel gehaald en vervolgens in brand gestoken.

LOSLOPEND VEE (Rosmalen)

Een inwoner van Heeswijk Dinther raakte gisteravond op de Graafsebaan in Rosmalen twee koeien kwijt. Een klep van de aanhangwagen waarin de beesten werden vervoerd raakte los waarna de beesten op straat stonden. Een koe kon onmiddellijk worden ingerekend maar met het vangen van het tweede dier had de eigenaar meer moeite. Het beest moest in een tuin aan de Gele Hoevelaan worden gehaald waar het inmiddels de nodige schade had aangebracht.

BEDRIJFSINBRAAK (Rosmalen)

Dinsdagavond is er ingebroken in een bedrijf aan het Westeind in Rosmalen. Na verbreking van een ruit is de dader binnengekomen. Uit een opengebroken kassa is een geldbedrag van ongeveer f. 400,00 weggenomen.

BEDRIJFSINBRAKEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan het Wielsem in 's-Hertogenbosch. Na het vernielen van een ruit is er een computer weggenomen.

Uit een bedrijf aan de Paulus Potterstraat in 's-Hertogenbosch zijn afgelopen nacht een nog onbekend aantal stofzuigers gestolen.

ONDER INVLOED ACHTET HET STUUR (Rosmalen)

Op de Oosteinderweg in zijn woonplaats Rosmalen kreeg een 31-jarige automobilist afgelopen nacht een proces-verbaal. De blaasproef wees uit dat de man te diep in het glaasje had gekeken. De man krijgt een transactie aangeboden van f. 700,00

BEDRIJFSONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Een 46-jarige inwoner van Uden is vanmorgen gewond geraakt toen hij vanaf een hoogte van ongeveer 6 meter van naar beneden viel. Zijn val wist hij te breken door zich vast te grijpen aan een gordijn. De man is mijn pijn in de heup en aan de enkel overgebracht naar het ziekenhuis. De man kon na behandeling weer naar huis. Het ongeval vond plaats in de Brabanthallen tijdens het verleggen van een elektriciteitskabel. De man aan de buitenkant via een steiger omhoog geklommen . Toen hij op het bovenplateau kwam stapte de man op een losliggende plank en kwam ten val. De arbeidsinspectie is in kennis gesteld.