Winst NBU Gelderse Papiergroep tuimelt naar 3,2 miljoen

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999
Rabobank Nederland

18 maart 1999
Winst NBU Gelderse Papiergroep tuimelt naar NLG 3,2 miljoen Beursmedia/Betten, 17/3/1999

Gelderse Papiergroep heeft woensdag bekendgemaakt dat het resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening na belastingen over geheel 1998 NLG 3,2 miljoen bedraagt tegen NLG 10,4 miljoen een jaar eerder. 'Als gevolg van een eenmalige buitengewone last van NLG 22,4 miljoen samenhangend met de verkoop van Denayer Papier NV en papierfabriek Schut BV, bedraagt het resultaat na belasting NLG 19,2 miljoen negatief', aldus Gelderse Papier.

'Het eigen vermogen in percentage van het balanstotaal verbeterde van 30,0% naar 32,7%. Hoewel de gewenste solvabiliteit van 35% nog niet werd bereikt in 1998, zal gezien de verwachting van een verdere verbetering in 1999, aan aandeelhouders worden voorgesteld ten laste van de reserve een contant dividend uit te keren ter grootte van NLG 0,75 per aandeel van NLG 5,00 nominaal', aldus het bedrijf.

Het jaarverslag verschijnt op 22 april 1999. De Algemene Vergadering van Aandeelhouders wordt gehouden op 11 mei 1999.