CSM concentreert foodservice-activiteiten in VS

Rabobank Nederland

CSM concentreert foodservice-activiteiten in VS

Beursmedia/Betten, 17/3/1999

CSM heeft bekendgemaakt dat Baker & Baker Inc. in Noord-Amerika is opgericht. Hierin worden de food service activiteiten van de CSM ondernemingen Karp's Inc., Illinois en The Orth Company, Wisconsin gebundeld. De gezamenlijke omzet van deze activiteiten bedraagt circa NLG 200 miljoen, aldus CSM.

'Baker & Baker, gevestigd in Elk Grove Village, Illinois produceert een breed assortiment van hoge kwaliteit bakkerijproducten ten behoeve van het food service segment. Baker & Baker staat onder leiding van de heer Paul Baron, Senior Vice President Food Service. De verwachting is dat Baker & Baker, door autonome groei en door acquisities verder zal groeien. Door de bundeling en coordinatie van deze activiteiten zullen verdere synergien kunnen worden gerealiseerd en zal het food service segment beter kunnen worden bediend', aldus CSM.

'Eind januari jl. werd bekendgemaakt dat CSM haar activiteiten in Noord Amerika op het gebied van de toelevering van bakkerij-ingredienten aan de retail-, supermarkt- en industriele bakkerijen had samengebracht in de nieuw opgerichte organisatie. BakeMark Ingredients, Inc. Naast Baker & Baker (food service) en BakeMark (toelevering van bakkerij-ingredienten aan de retail-, supermarkt- en industriele bakkerijen), is de CSM bakkerij-ingredientendivisie in Noord Amerika voorts actief middels America Ingredients Company, Missouri; Henry & Henry, New York en QA Products, Illinois', aldus CSM.