HP breidt Jornada-lijn uit met HP Jornada 680 Handheld PC

Datum nieuwsfeit: 18-03-1999

HP BREIDT JORNADA-LIJN UIT MET HP JORNADA 680 HANDHELD PC

HP eerste met volledige lijn kleuren Windows CE producten

Amstelveen, 17 maart 1999 - Hewlett-Packard breidt de HP Jornada-lijn uit met de HP Jornada 680. Hiermee is HP de eerste met een volledige lijn Windows CE handheld kleurenproducten. Vergeleken met de HP 600 Series palmtop PC's, biedt de handzame HP Jornada 680 Handheld PC mobiele professionals nog meer functionaliteit en connectiviteit.

De HP Jornada 680 is voor het eerst te bewonderen op 18 maart op de CeBIT '99 in Hannover. De nieuwste Handheld PC is nog kleiner, lichter en dunner dan zijn voorgangers. Standaard is hij uitgerust met Microsoft Windows CE Handheld PC Professional Edition software, 256 kleuren op een 6,5 inch scherm en een comfortabel toetsenbord - 76 procent van een normaal PC-toetsenbord - met 'desktop-style' toetsen.

Met slechts 0,5 kilo en een omvang van 18,8 cm x 9,4 cm x 3,3 cm past de HP Jornada 680 in elke jaszak of tas. Met name door de batterijlevensduur van zeven uur en de snellere processor (133 MHz) is informatie nu nog langer en sneller beschikbaar. De exclusieve HP 'quick pad' zorgt voor grotere flexibiliteit in het vastleggen, opslaan en bekijken van informatie. De HP viewer biedt een 'all-in-one screen' overzicht, waardoor de kalender en informatie over contacten en taken snel toegankelijk zijn.

De HP Jornada 680 handheld PC heeft een intern 56 Kbps v.90 modem, dat eenvoudig toegang biedt tot e-mail en Internet. De gebruikersvriendelijke HP dialup software-applicatie assisteert bij het opzetten van modemverbindingen. Hij wordt geleverd met nuttige applicaties, zoals onder andere Outside In, E-mail attachment/file viewer van Inso Corp, GSM PhoneManager van Trio AB, TrueSync CE van Starfish Software, exclusieve software van HP om PIM-data te synchroniseren voor REX/REX Pro kaarten en bFAX Pro van BSQUARE Corporation voor het ontvangen en verzenden van faxen.

De HP Jornada 680 is verkrijgbaar vanaf mei 1999, de verkoopadviesprijs bedraagt fl. 1900,- (exclusief BTW). HP levert een garantie van een jaar.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en
meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over
1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties